הישראלי שנעצר בלבנון בחשד לריגול, גורש לארה"ב בהתערבות אמריקנית

יהושע טרטקובסקי נכנס ללבנון לפני כשבועיים כעיתונאי חוקר עם דרכון בריטי • נעצר בביירות לאחר שנמצא ברשותו דרכון ישראלי • גורם ישראלי רשמי אישר כי הנושא מוכר לגורמים הרלוונטיים בישראל ומטופל מול הגורמים המוסמכים

יהושע, שוקי, טרטקובסקי, הישראלי שנעצר בביירות בחשד לריגול וגורש לארה"ב. צילום: עמוד הפייסבוק

יהושע טרטקובסקי, האזרח הישראלי שנעצר אתמול (רביעי) בביירות בחשד לריגול, גורש מלבנון לארצות הברית בעקבות התערבות אמריקנית. טרטקובסקי, שגדל במשפחה חרדית אך עזב את אורח החיים הדתי, נכנס ללבנון לפני כשבועיים כעיתונאי חוקר, תוך שימוש בדרכון בריטי.

הרס בדאחייה של ביירות, צילום: רויטרס

על פי דיווח בעיתון אל אח'באר, המזוהה עם חיזבאללה, טרטקובסקי נעצר בדאחייה, מעוז חיזבאללה בביירות. החשד התעורר בשל התנהגותו החשודה, ובחקירה נמצא ברשותו דרכון ישראלי, למרות שנכנס למדינה עם דרכון בריטי. חשבונותיו ברשתות החברתיות מעידים כי זו לא הפעם הראשונה שהוא מבקר בביירות.

גורם ישראלי רשמי אישר כי הנושא מוכר לגורמים הרלוונטיים בישראל ומטופל מול הגורמים המוסמכים. הוא הוסיף: "לצערנו, אין זו הפעם הראשונה שאזרחים ישראלים נכנסים לשטחי מדינות אויב, על-אף שהדבר אסור על-פי דין, ומהווה סכנה ברורה לביטחונם".

תושבים עוזבים ברובע הדאחייה בלבנון, צילום: AFP

המטה לביטחון לאומי (המל"ל) הדגיש את האיסור על כניסה למדינות אויב, כפי שמופיע באתר המל"ל וחודד לאחרונה סביב חגי תשרי.

מקרה זה מעלה שאלות נוקבות לגבי הסיכונים שאזרחים ישראלים לוקחים על עצמם בכניסה למדינות עוינות, ומדגיש את המורכבות הדיפלומטית והביטחונית של אירועים מסוג זה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר