150 מחבלים חוסלו, 500 תשתיות טרור הושמדו: פעילות אוגדה 36 בדרום לבנון

כוחות הקרקע של אוגדה 36 חיסלו יותר מ-150 פעילי חיזבאללה והשמידו 500 תשתיות טרור מתחילת התמרון הקרקעי בדרום לבנון • הלוחמים איתרו מערכי תת קרקע ששימשו את הפעילים לנוע ממקום למקום בין המבנים כדי להפתיע את כוחות צה"ל המתמרנים • "לא נתקלנו בהתנגדות רבה מדי"

500 תשתיות אויב מבצעיות שהושמדו ותשתיות תת-קרקעיות שנוטרלו וחיסול מחבלים רבים: אוגדה 36 פועלת בעוצמה בדרום לבנון . צילום: דובר צה"ל

כוחות אוגדה 36, בהם צוותי הקרב של חטיבת גולני, עציוני, חטיבה 188, חטיבת האש 282 נלחמים בשיתוף פעולה עם יחידת עוקץ, יהל״ם ויחידות נוספות בדרום לבנון. כך מסר היום (רביעי) דובר צה"ל.

תיעוד של אמצעי לחימה ותשתיות תת-קרקע שאותרו בשמורות טבע במסווה של הארגון ״ירוק ללא גבולות״ // דובר צה"ל

מצה"ל נמסר כי "במסגרת הפעילות הכוחות פגעו במטרות צבאיות מרכזיות של האויב בדרום לבנון. בפעילות עד כה חיסלו כוחות האוגדה מחבלים רבים, השמידו תוואים תת-קרקעיים, למעלה מ-500 תשתיות אויב מבצעיות ומתחמי לחימה בהם אותרו והושמדו למעלה מחסני ואמצעי לחימה".

חלק גדול מאוד מהאמל״ח שאותר על ידי אוגדה 36 כולל טילי נ״ט מסוגים שונים ביניהם קורנט, טאו, מאטיס, כולל משגרים חלקם בעלי משגר דו קני. כמוכן אותרו משגרי נ״ט מוכן לפעולה לעבר היישוב סאסא.

עוד מסרו כי "כוחות צוות הקרב של חטיבת גולני חיסלו את מפקד מרחב ׳מארון א-ראס׳ ופגעו ביכולות השיגור והפשיטה של האויב, פעילות הכוחות במרחב דוחקת את כוחות רדואן מקו המגע. לוחמי צוות הקרב החטיבתי של 'עוצבת הברק' (188) השמידו את מפקדת מרחב ׳יארון׳ אשר שימשה מטה מרכזי לפעולות טרור נגד מדינת ישראל של מחבלי ארגון הטרור חיזבאללה במרחב".

תיעוד: כך פועלת אוגדה 36 בדרום לבנון // דובר צה"ל

כוחות צוות הקרב של חטיבת "עציוני" (6) השמידו עשרות תשתיות תת-קרקעיות ופשטו על שמורות טבע במסווה של הארגון ״ירוק ללא גבולות״ אשר שימשה כמפקדת חיזבאללה. מכלולי האש החטיבתיים וחטיבת האש 282 מספקים אש לכוחות המתמרנים בשטח לבנון ובשיתוף פעולה צמוד עם חיל האוויר הושמדו עשרות תשתיות ומשגרים של חיזבאללה במרחב התמרון.

חרף הביקורת על המשך שיגורי הרקטות מאזורים בהם פועל צה״ל בלבנון, טוענים בצה״ל, כי בכל כפר שמולו פועל צה״ל יש ירידה דרמטית בהיקף של שיגורי הרקטות. עוד מציינים בצה״ל כי הפגיעה בהיקף גדול מאוד של מפקדי שטח ביניהם מפקדי פלוגות וגדודים, אחראי ארטילריה ועוד גורמים לבלבול בכוחות וקושי להעביר פקודות.

עוד טוענים בצבא, כי צה״ל פועל בקצב גבוה בדרום לבנון בגלל החלטות של לוחות זמנים שהוקצו לו לאותה משימה בגלל מגוון שיקולים. מפקדים בשטח טוענים כי איפה שהרגישו שנדרשים ליותר זמן הפיקוד הבכיר אפשר זאת.

תיעוד מפעילות כוחות אוגדה 36 בדרום לבנון, צילום: דובר צה"ל

לגבי המשך ירי התמ״ס על הכוחות בדרום לבנון, הבהירו בצה״ל כי מרחבי ההגנה מפני רקטות הם קודם על יישובים ישראלים אך יודעים לפחות להתריע בפני הכוחות בשטח על כוונות שיגור. עד כה נפצע חייל אחד באורח משיגורי רקטות ובאזור הגבול ולא בשטח לבנון.

הרמטכ״ל, רא"ל הרצי הלוי, אמר היום בהערכת המצב: ״חיזבאללה מתאמץ להסתיר את הפגיעה המשמעותית שהכנו בארגון בשבועות האחרונים. הוא חווה קשיי פיקוד ושליטה, המביאים לבלבול בקומת קבלת ההחלטות ולאתגרים ביכולת הביצוע. גם באיראן עדיין לא מבינים את עומק הפגיעה במוצב הקדמי שהם בנו על גבולנו הצפוני. נמשיך לתקוף את חיזבאללה בעוצמה, מבלי לאפשר לו הפוגה והתאוששות.״

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר