כוח מיוחד חיסל ברכב בשכם חוליה של 5 מחבלים שתכננו פעולות טרור

לוחמי הימ״מ פעלו בהכוונה מודיענית מדויקת של שירות הביטחון הכללי בעיר שכם שבחטיבת ׳שומרון׳ יחד עם כוחות צה״ל ומג״ב • חוסל אחד ממפקדי התא של גדודי חללי אל-אקצא בעיר, עיסאם א-סלאג' • החיסולים בוצעו באמצעות ירי לעבר רכב באזור השוק המזרחי בעיר

כוח מיוחד חיסל חלייית מחבלים ברכב בשכם. צילום: רשתות ערביות

כלי תקשורת פלשתיינים תיעדו היום (רביעי) את הרגעים הדרמטיים שבהם לוחמי הימ״מ חיסלו חמישה מחבלים מבוקשים בשכם, ביניהם ראש התארגנות הטרור של חללי אל-אקצא בבלאטה, עיסאם אל-סלאג'.

דיווחים פלשתיניים: כוח מיוחד חיסל חלייית מחבלים ברכב בשכם // רשתות ערביות

הכוח פעל בהכוונה מודיענית מדויקת של שירות הבטחון הכללי בעיר שכם שבחטיבת ׳שומרון׳ יחד עם כוחות צה״ל ומג״ב למעצר מבוקשים בפעילות טרור. לוחמי הימ״מ חיסלו חמישה מחבלים חמושים שהיוו סכנה. המחבלים שחוסלו היו מעורבים ביצוא ובתכנון פעילויות טרור נגד אזרחים וכוחות צה״ל. אין נפגעים לכוחותינו.

המחבלים שחוסלו בשכם, צילום: רשתות ערביות

מקורות פלשתיניים דיווחו כי אחד ההרוגים הוא עיסאם א-סלאג', מפקד תא של גדודי חללי אל-אקצא בשכם. הכוח הישראלי התפנה מהמקום, ולאחר מכן התאספו המונים סביב הרכב שבו חוסלו המחבלים. במקביל, הג'יהאד האסלאמי הודיע כי מחבל אחר שלו, עבד אל-ראוף ראג'ח מסרי, חוסל בחילופי אש עם כוח אחר של ישראל. לפי ההודעה הוא חוסל כשהתבצר במבנה בכפר עקאבה שבמחוז טובאס.

עיסאם אל-סלאג', מנהיג גדודי אלאקצא, שחוסל, צילום: רשתות ערביות

מח"ט שומרון אלוף משנה אריאל גונן שוחח עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן לאחר המבצע בשכם בו חוסלו 5 מחבלים. המח"ט עדכן את דגן על המבצע ועל תוצאותיו. יוסי דגן ברך את מח"ט שומרון אלוף משנה אריאל גונן, ובאמצעותו את לוחמי ימ"מ ואת כל הלוחמים מחטיבת שומרון, שב"כ ומערכת הביטחון.

יוסי דגן: "אל מול הברבריות, הרצחנות תאוות המוות של האויב הנאלח, מזהירה הגבורה של הלוחמים והמפקדים של צבא ההגנה לישראל, מחבקים ומחזקים אותם! האויב הברברי בוחר במוות ובחידלון - עם ישראל בוחר בחיים. אנחנו פה כדי לוודא יחד, גם צה"ל וגם ההתיישבות בכל אזורי הספר, שהאור מנצח את החושך. עם ישראל מנצח".

מוקדם יותר היום, דווח כי מנהיג חמאס, יחיא סינוואר, הורה באופן אישי על חזרה לביצוע פיגועי התאבדות, כך מסר היום (רביעי) מקור ערבי לעיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל". 

בהמשך, הוזכר פיגוע ההתאבדות הכושל בתל אביב בחודש אוגוסט. בפיגוע ג'עפר מומה, פלשתיני תושב שכם, הגיע לתל אביב עם תיק גב עמוס חומרי נפץ, אך מסיבה לא ידועה התפוצץ בטרם עת ורק הוא נהרג בפיגוע. סינוואר מתואר על ידי המקור הערבי כ"מגלומן" ו"אלים" ונטען כי גורמים שונים בלשכה המדינית התנגדו למהלך של חזרה לפיגועי התאבדות. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר