צה״ל חושף את אמצעי הלחימה שנתפסו בפעילות צה״ל בשבוע האחרון בכפרים ובונקרים. צילום: יוסי זליגר

"תכננו לכבוש את הגליל": סולמות, משטחי פריצה וטילי RPG - כך התכונן חיזבאללה למתקפה על ישראל

צה"ל חשף את אמצעי הלחימה באמצעותם תכננו בארגון הטרור להשתלט על יישובי הגדר • בין אמצעי הלחימה שנתפסו ישנם גם אמצעים שנועדו להתגבר על שדות מוקשים במטרה להגיע ליישובים בישראל • לדברי רב סרן ג', מפקד המכון לפירוק תחמושת ביחידת יהל"ם, הממצאים מוכיחים כי ארגון הטרור לא הסתפק רק בשיגור טילים אלא תכנן מתקפה דומה ל-7 באוקטובר

[object Object]

צה״ל חושף היום (רביעי) את אמצעי הלחימה שנתפסו בפעילות צה״ל בשבוע האחרון בכפרים ובבונקרים, שבאמצעותם תכננו מחבלי החיזבאללה להשתלט על יישובי הגדר. בין אמצעי הלחימה שנתפסו ישנם גם כלי פריצה ואמצעים שנועדו להתגבר על שדות מוקשים במטרה להגיע ליישובים בישראל.

תצוגת אמל"ח של חיזבאללה מלבנון שנתפס על ידי צה"ל // יוסי זליגר

את יכולותיו האסטרטגיות בנה ארגון החיזבאללה לאורך שנים, כמו גם את התחמשותו באמצעי לחימה מגוונים אותם טמן בלב כפרים אזרחיים ומשם ירה לעבר ישראל.

מאות מטענים מסוגים שונים

לאחרונה, בעקבות כניסת צה״ל לדרום לבנון, נחשפה כמות אמל״ח נוספת המוכיחה, לדברי רב סרן ג׳, מפקד המכון לפירוק תחמושת ביחידת יהל"ם, כי ארגון הטרור לא הסתפק רק בשיגור טילים לעבר ישראל אלא תכנן מתקפה דומה לזו שביצע החמאס ב-7 באוקטובר.

צה״ל חושף את אמצעי הלחימה שנתפסו בפעילות צה״ל בשבוע האחרון בכפרים ובונקרים, צילום: יוסי זליגר

היום, כאמור, חשף צה״ל מאות מטענים מסוגים שונים ובהם מטען חבלה נגד בני אדם, מטעני קלע נגד טנקים, מוקשים קופצים, מטענים מוסווים דמויי אבן, מאות רקטות מסוג RPG, מאות רימונים, עשרות טילי נ״מ (טיל נגד מטוסים), מאות טילי נ״ט עם משגרים לטווחים של עד חמש וחצי קילומטרים עם רמת דיוק גבוה.

אבל מה שמוכיח יותר מכל את התוכנית להשתלט על יישובי הצפון אלו הם שלל אמצעי הפריצה של המכשול שמוכיחים שחיזבאללה תכנן לפשוט על יישובי הצפון. כאמור, בין אלה נמצאו אמצעים לפריצת גדר וחומה, סולמות ומשטחי פריצה, כמו גם אמצעים להתגברות על שדה מוקשים.

צה״ל חושף את אמצעי הלחימה שנתפסו בפעילות צה״ל בשבוע האחרון בכפרים ובונקרים, צילום: יוסי זליגר

"אין הוכחה טובה יותר מזו לכך שהם תכננו לכבוש את הגליל", כל לדברי רס״ן ג׳.

"חיזבאללה הוא צבא נ״ט"

בנוסף לרובי קלאצ'ניקוב ומקלעים, נמצאים במכון לפרוק תחמושת גם כמה עשרות מנועים של הטילים ששוגרו לישראל מאיראן. אורכו של כל מנוע 15 מטר, כל טיל מכיל 12 טון חומר נפץ ומספיק דלק לשגרם לכל מקום במדינה.

צה״ל חושף את אמצעי הלחימה שנתפסו בפעילות צה״ל בשבוע האחרון בכפרים ובונקרים, צילום: יוסי זליגר

"חיזבאללה הוא צבא נ״ט", מצהיר רס״ן ג׳, "הם משתמשים בטילי נ״ט נגד בתים ולא רק נגד טנקים ולכן כל אמצעי שאנחנו שמים עליו את היד הוא משמעותי".

יצויין כי המכון לפירוק תחמושת מוסמך לפרק ולבצע חקר ראשוני של אמצעי הלחימה. משם האמל״ח עובר לתעשיות הביטחוניות לחקר נוסף לצורך עדכון מערכות הגנה האוויריות ולניסויים שונים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו