פיגוע בחדרה: תקף באמצעות גרזן וסכין ופצע שישה אנשים, ביניהם שניים במצב אנוש

המחבל: אחמד ג׳בארין בן 36, אזרח ישראלי תושב אום אל פאחם, עבר בין ארבע זירות שונות בעיר • 2 גברים כבני 70 ו-50 במצב קשה, 3 גברים במצב בינוני עם פציעות חודרות בגופם • מפכ"ל המשטרה דני לוי: "בהתחלה קיבלנו דיווח על דקירות באירוע פלילי וברגע שהבנו שזה פיגוע טיפלנו בהתאם, נראה שזה מה שנגזר עלינו בתקופה הזו"

זירת האירוע בחדרה. צילום: ללא

פיגוע דקירה בחדרה: שישה פצועים היום (רביעי) בארבע זירות שונות הסמוכות אחת לשנייה - רחוב גיתית, רחוב הרצל, הרבט סמואל ובוטקובסקי. הפצועים מטופלים במיון במרכז הרפואי הלל יפה בדרגות חומרה שונות כאשר שניים מהם במצב אנוש, שלושה קשה ואחד בינוני. המחבל, אחמד ג׳בארין, 36, אזרח ישראלי תושב אום אל פאחם בעל עבר פלילי, עבר עם גרזן בין שלוש זירות שונות בעיר ונוטרל ברחוב הרברט סמואל.

תיעוד מעצר החשוד

המפכ"ל דני לוי: "משטרת ישראל בימים האלה מתוחה מקצה לקצה. שוטרינו נמצאים בכל מקום. היום היתה תגובה להרבה זירות. הבאנו לנטרול המחבל וסיום האירוע. כנראה שזה מה שנגזר עלינו בתקופה הזו. אנחנו פזורים בכל הגזרות כדי למנוע אירועים כאלה. יש הרבה ניסיונות להוציא פיגועים. צריך להבין שאנחנו לא עובדים בחממה. היו 4 זירות. ברגע שהיה פיגוע התייחסנו בהתאם ולראייה המחבל נוטרל. בהתחלה קיבלנו דיווח על דקירות באירוע פלילי וברגע שהבנו שזה פיגוע טיפלנו בהתאם".

עד ראייה, משה: "המשרד שלי במרכז העיר. ברחוב הרברט סמואל. המחבל הגיע לכיוון המשרד שלי ושמעתי יריות. אומרים שירו לו ברגליים. יש כאן הרבה ניידות משטרה והרבה אמבולנסים. המחבל כנראה עבר לפה מרחוב הגיתית. דרך רחוב הרצל ולפה. זה מרחק של קילומטר".

זירת אירוע הדקירה בחדרה, צילום: ללא

ניר בן חיים, ראש עיריית חדרה בזירת הפיגוע: "זהו יום קשה עבור חדרה, אך גבורת התושבים שלנו שבלטו באירוע וסייעו בתפיסת המחבל מוכיחה את החשיבות שבערנות, שכן תוצאות הפיגוע יכלו להיות קשות בהרבה. אני רוצה להודות לכל אחד ואחת על קור הרוח והתושייה. הנחיתי את כוחות הביטחון והשיטור העירוני לתגבר את הסיורים בכל רחבי העיר תלמידי בתי הספר והגנים הוגנו היטב במהלך האירוע".

חגית, עדת ראייה: "היו הרבה סירנות ואז הבנתי שקורה משהו. ואז שמעתי יריות. אמרו לנו להיכנס למשרד ולא לצאת. היתה קצת היסטריה. ראיתי מלמעלה שתפסו את המחבל. כרגע מטפלים במחבל. אני מזועזעת שזה קרה פה".

הפיגוע בחדרה. ארבע זירות שונות, צילום: ללר

חובש בכיר מיחידת האופנועים של מד״א ויקי קלי סיפר: "מדובר על אירוע מורכב שמתפרש על מספר זירות, יצאנו בכוחות מד"א גדולים מאוד וסרקנו את הזירות בהן דווח למוקד מד"א על נפגעים וטיפלנו במספר פצועים במצבי פציעה שונים, חלקם במצב קשה. הענקנו להם טיפולים רפואיים מצילי חיים והחלנו לפנות אותם לבית החולים הלל יפה".

המחבל מוכנס לאמבולנס לאחר שנוטרל, צילום: ללא

פראמדיקית מד"א שקד חגג' סיפרה: "הגענו לזירה בה היה פצוע קשה עם פציעות דקירה באזורים נרחבים בגופו וסבל מחבלה רב מערכתית. הוא היה מעורפל הכרה כשהגענו אליו, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו לבית החולים, לאחר מכן חזרנו לזירה כדי להמשיך לטפל בעוד פצועים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר