כוחות צה"ל איתרו בלבנון מנהרה ממולכדת שחוצה את הגבול לשטח ישראל

התוואי התת-קרקעי אותר לפני כמה חודשים, אך הותר לפרסם זאת רק כאשר הלוחמים החלו בתמרון בלבנון • המנהרה נמצאה בשטח פתוח, סמוך ליישוב זרעית • מנהרה נוספת אותרה ונחסמה באזור אחר בדרום לבנון • יותר מ-50 מפקדים של חיזבאללה חוסלו בימים האחרונים

10 מטר בתוך ישראל: צה"ל איתר וניטרל מנהרה של חיזבאללה // דובר צה"ל

כוחות צה"ל איתרו תוואי תת-קרקעי שחוצה את הגבול בכמה מטרים, מתחת לציר הטשטוש - בגזרה המערבית ליד היישוב זרעית.

מדובר במנהרה שנכנסה באורך של פחות מ-20 מטר לשטח ישראל (ללא יציאה לשטח ישראל), שנחסמה בסלע. היא אותרה לפני כמה חודשים, בשלבי הבנייה שלה, אך הידיעה על כך הותרה לפרסום רק אחרי שצה"ל החל בתמרון בשטח לבנון.

עוד ניתן לפרסם כעת כי המנהרה, שאותרה בשטח פתוח, הייתה ממולכדת וכי מאז אותרו עוד 10 מנהרות של חיזבאללה בדרום לבנון.

מפה של האזור שבו נמצאה המנהרה, צילום: דובר צה"ל

מעבר לכך, ביום השמיני לכניסת הכוחות ללבנון מגיע אחרי התקפה משמעותית שכללה חיסול 450 מחבלי חיזבאללה ותשתיות ואיתור הרבה אמצעי לחימה. בנוסף, הייתה פגיעה בחוליות נ"ט ובכוחות מעטפת גם בכפרים שצה"ל לא נכנס אליהם.

אמצעי לחימה של חיזבאללה שאותרו בלבנון, צילום: דובר צה"ל

כזכור, במהלך ביצוע פעולות אלו נהרגו שישה לוחמי אגוז ולוחם צנחנים.

במקביל, אוגדה 36 תמרנה במארון א-ראס ובירון ופגעה בהרבה מפקדים זוטרים של ארגון הטרור. במארון א-ראס אותרו והושמדו מתווי תת-קרקע משמעותיים. כמעט בכל בית שנדבק נמצא אמל"ח ועמדת ירי - כולן צופות אל שטח ישראל.

פעילות קרקעית של כוחות אוגדה 98 בדרום לבנון, צילום: דובר צה"ל

ביום ראשון, נכנסה אוגדה 91 להתקפה ברכס רמים על כפרים ותשתיות. הלוחמים נתקלו בהתנגדות בלחימה ופגעו במחבלים רבים.

אוגדה 146 פשטה על התשתיות והמרחבים של כוח רדואן של חיזבאללה. בכפר אחר באזור איתרו הלוחמים מנהרה משמעותית, שנחסמה בבטון.

ביום שני, חוסלו יותר מ-50. מפקדי חיזבאללה, חלקם בתפקידים משמעותיים. זו הייתה מהלומה מוצלחת, שהביאה לפגיעה בתפקוד של ארגון הטרור. עם זאת, לחיזבאללה עוד יש יכולות שיוריות לירות לעורף הישראלי.

משה דוידוביץ ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות הגיב: "שנים שידענו והתרענו שמשהו מתחולל שם. עכשיו כבר ברור לכל שכשהודעתי לתושבי מטה אשר לקחת את הדברים שלהם ולעזוב מיד את הבתים, היתה זו החלטה מנהיגותית מדויקת! שנים שאני צועק שיש לטפל בגבול הצפון ולהכניס כוח צה"לי שינקה את האורוות על קו הגבול. והנה אשר יגורנו בא לנו. מזל גדול שכרגע נמצאו המנהרות וארסנל הנשקים כי נמנע פה אסון עצום שיכול היה לחרב את מדינת ישראל! אני פונה לממשלת ישראל, לקבינט ולצהל להמשיך במשימה המקודשת של החזרת הבטחון לתושבי הצפון ולהסיק את המסקנה המתבקשת שיש להטות אוזן תמיד למנהיגות המקומית ולתושבים שהם תמיד העיניים והאזניים של המדינה"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר