לאחר המטח הכבד לחיפה ולקריות: החמרה בהנחיות פיקוד העורף

פיקוד העורף הודיע כי בתום הערכת מצב הוחלט על החמרות במדיניות ההתגוננות בקריית אתא, בקריית ביאליק, בקריית ים ובקריית מוצקין, החל מהשעה 18:00 הערב • על-פי ההנחיות, לא יתקיימו פעילויות חינוכיות ביישובים • שאר אזורי הארץ נותרו ללא שינוי

הנזק מהפגיעה הישירה בקריית ים, היום. צילום: רויטרס

בתום הערכת מצב ובעקבות המטח הכבד לעבר חיפה והקריות, פיקוד העורף הודיע היום (שלישי) כי בשעה 18:00, יתעדכנו הנחיות ההתגוננות. במסגרת השינויים אזור הנחייה מפרץ - ביישובים קריית אתא, קריית ביאליק, קריית ים וקריית מוצקין, יעבור ממדרג פעילות חלקית למדרג פעילות מצומצמת, שאינו מאפשר קיום פעילויות חינוכיות.

הנחיות פיקוד העורף המעודכנות, צילום: פקע"ר

עוד נמסר כי שאר אזורי הארץ נותרו ללא שינוי בהנחיות שניתנו עד כה.

מפיקוד העורף נמסר כי "יש להמשיך ולעקוב אחר ההנחיות המפורסמות על ידי פיקוד העורף באמצעי ההפצה הרשמיים. ההנחיות המלאות מעודכנות בפורטל החירום הלאומי וביישומון פיקוד העורף". ראשי רשויות בקריות מסרו מוקדם יותר כי לא יאפשרו לימודים בכל מקרה.

הנזק מהפגיעה הישירה בקריית ים, היום, צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום, נורה מטח כבד לעבר האזור, עם יותר מ-100 רקטות ששוגרו מלבנון. רבות יורטו, אבל בקריית ים נרשמו שתי נפילות ישירות בגג של מאפייה ובבית שלמרבה המזל היה ריק, וגם בקריית מוצקין דווח על נפילה. בנוסף דווח על זירות רבות של שברים שנפלו.

ממד"א נמסר בהמשך למטחים שנורו לחיפה והקריות כי צוותים של הארגון העניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים כרמל ורמב"ם שבחיפה 12 נפגעים - אישה בת 71 שנפצעה באורח קל מרסיס בידה, שישה בני אדם שנחבלו בדרכם למרחב המוגן וחמישה נפגעי חרדה נוספים.

פעילות הרשות שמנקה את הזירות בשטח, צילום: דוברות עיריית קריית ים

יו״ר אשכול רשויות המפרץ וראש העיר קריית ים, דוד אבן צור, מסר: ״יום לא פשוט. אני לא לקחתי סיכון היו פה אזעקות ונפילות וברוך השם הכל בסדר. ועדיין אנחנו חזקים, מי ייתן ונצא מחוזקים ותושבי הצפון העקורים ישובו לביתם ושהחטופים יבואו הביתה כבר. גאה בעמידה האיתנה של כולם. יחד ננצח״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר