הרקטה פגעה בגג הבניין - עשרות דירות ניזוקו: "שמעתי פיצוץ אדיר, כשיצאתי מהמרחב המוגן ראיתי את ההרס"

לפחות 3 פגיעות ישירות במטח הכבד לחיפה והקריות • בקריית ים נפגע בית שהיה ריק באותו הזמן • בזירה אחרת נפער חור בגג מאפייה, ההדף הרס עשרות דירות • תושבת המקום ל"ישראל היום": "הם יורים עלינו כל הזמן, ושום דבר לא עוזר" • אילן, שהיה במאפייה בעת הפגיעה, סיפר: "כל הסביבה הייתה רסיסים ושברי חלונות - למרבה המזל, נשמענו להנחיות פיקוד העורף"

ההרס בקריית ים לאחר פגיעת הטיל. צילום: רויטרס

גם בחיפה וגם בקריות כבר התרגלו בשבועות האחרונים לספוג מטחים מלבנון, אבל הירי היום בצהריים (שלישי) לעבר האזור היה הכבד ביותר עד כה במלחמה, עם יותר מ-100 רקטות ששוגרו מלבנון. רבות יורטו, אבל בקריית ים נרשמו שתי נפילות ישירות בגג של מאפייה ובבית שלמרבה המזל היה ריק, וגם בקריית מוצקין דווח על נפילה. בנוסף דווח על זירות רבות של שברים שנפלו.

תיעוד הנזק כתוצאה מהנפילה בקריית ים // השימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

על פי הודעת מד"א אין נפגעים מלבד אישה שנפצעה באורח קל מרסיס בידה, ועוד שישה שנפצעו קל בריצה למרחב המוגן. חמישה אחרים לקו בחרדה.

אבל הנזק כבד, וההדף מהפגיעה, מתחת לשני בנייני מגורים, גרם נזק לעשרות דירות, שחלונותיהן והתריסים בהן התנפצו. בזירה נוספת נפגע כאמור בית באופן ישיר, וגם בו נפער חור בגג.

"פחדתי פחד מוות"

ילנה ז'לודקוב, המתגוררת ברחוב השופטים בקרית ים, שביתה נפגע קשה מפגיעת הרקטה, סיפרה ל"ישראל היום": "שמעתי האזעקה וישר נכנסתי למרחב המוגן. שמעתי פיצוץ אדיר. פחדתי פחד מוות. כשיצאתי ראיתי את ההרס הרב בביתי".

הנזק מהפגיעה הישירה בקריית ים, היום, צילום: רויטרס

ילנה ניצלה את ההזדמנות לשלוח לראש הממשלה בנימין נתניהו מסר תושבי העיר. "אני אומרת לראש הממשלה, תפסיק את המלחמה. הם יורים עלינו כל הזמן, ושום דבר לא עוזר".

אילן לוסקי, שהיה במאפייה בזמן הפגיעה, סיפר ל"ישראל היום": "הייתי במאפייה ופתאום שמעתי אזעקה. בעל הבית הכניס אותנו בפנימה למרחב מוגן, שם חיכינו כמה דקות ולאחר מכן יצאנו החוצה. פתאום שמענו עוד אזעקה וחזרנו למרחב המוגן במאפייה. אז שמענו פיצוץ חזק מאוד".

הנזק מהפגיעה הישירה בקריית ים, היום, צילום: רויטרס

"כשיצאנו שינית, אחרי עשר דקות, ראינו שהטיל פגע בבניין. כל הסביבה הייתה רסיסים ושברי חלונות. ראיתי שמאחד הבתים יצא מלא עשן. המאפייה נמצאת בין שני הבניינים. לא היו נפגעים. למרבה המזל, נשמענו להנחיות פיקוד העורף. אומרים שזה מציל חיים. היום אני יכול להגיד - זה הציל אותי".

בזירה שבה ניזוקו הדירות מעל גג המאפייה שנפגע, סיפר דייר כי הנזק אצלו רב. "היו פה פיצוצים איומים. למזלי לא הייתי בבית, הייתי שני רחובות ליד. אחרי הפיצוצים, הגעתי לבית. לא יכולתי לפתוח את הדלת. היא נתקעה. דחפתי אותה בכוח וכשנפתחה, ראיתי מה הולך בבית. כל הבית הרוס. כל החלונות שבורים. קטסטרופה".

"מניפים בגאווה את דגלי ישראל"

חוסן חיפאי מסר כי שעות ספורות בלבד לאחר שספגה פגיעה ישירה, סיימה עיריית חיפה לשקם את הכיכר שנפגעה במערב העיר.

שעות ספורות לאחר שספגה פגיעה ישירה עיריית חיפה שיקמה את הכיכר שנפגעה, צילום: דוברות עיריית חיפה

"עובדי האגף לשיפור פני העיר במינהל התפעול של עיריית חיפה, פעלו ללא הפסקה להשבת הכיכר לקדמותה, תוך שהם אוספים ומפנים את השברים, מנקים את הסביבה, מציבים עמודי תאורה חדשים, שותלים פרחים צבעוניים ולסיום - מניפים בה בגאווה את דגלי ישראל".

ראש עיריית חיפה, יונה יהב, מסר: "מייד עם היוודע מידת הנזק שנגרם כתוצאה מהנפילות, הנחיתי על החזרת המצב לקדמותו במהירות האפשרית. אני מודה לכל עובדי העירייה אשר לקחו חלק בעשייה זו, ועשו כל שביכולתם על מנת להשיב את הכיכר לקדמותה, מבלי להותיר כל זכר לאשר אירע".

"סגירת מעגל מהירה"

דובר צה"ל הודיע אחר הצהריים כי "בסגירת מעגל מהירה, הותקפו המשגרים מהם שוגרו הרקטות לחיפה". המטחים, יצוין, שוגרו מהגזרה המערבית בדרום לבנון, שבה החלה לפעול הלילה אוגדה 146 של צה"ל - האוגדה הרביעית שמצטרפת ללחימה בדרום לבנון. 

הנזק מהפגיעה הישירה בקריית ים, היום, צילום: רויטרס

במקביל למטחים, שהחלו אחרי נאום נוסף של סגן מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם, פתח צה"ל בגל תקיפות נוסף בדאחייה שבביירות, במקביל לתקיפות בדרום לבנון.

בהודעת צה"ל נמסר כי בתקיפה בביירות במהלך הלילה, מטוסי קרב של חיל האוויר הפציצו בהכוונת אגף המודיעין אמצעי לחימה ותשתיות של חיזבאללה. עוד נמסר כי חיל האוויר, בהכוונת פיקוד הצפון, ממשיך להפציץ בשעות האחרונות מחבלים ומטרות טרור בשטח לבנון. בין המטרות שהותקפו: משגרים, מבנים צבאיים של הארגון ועמדות שיגור נ"ט.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר