מפוני הצפון זועמים על דברי האלוף גורדין: ״מחדל, לא נקבל מצב שלא יכלול שינוי מוחלט״

לאחר פרסום "ישראל היום" בו מפקד פיקוד צפון אמר לראשי הרשויות בצפון שייערכו לחזרה לבתים לאחר חג סוכות, במטה "נלחמים על הצפון" מיהרו לתקוף • "מאות שיגורים ביום לכל רחבי הצפון, כולל שיגורים גם למרכז הארץ ומדברים על חזרה תוך ימים ספורים"

גורדין. צילום: דובר צה"ל

במטה "נלחמים על הצפון" המייצג מאות משפחות מפונים תקפו בחריפות את אלוף פיקוד הצפון על דבריו שאמר מוקדם יותר הערב (שני). האלוף אורי גורודין נפגש עם ראשי רשויות ותיאר להם את התקדמות צה"ל במבצע חיצי צפון. הוא הסביר בתוך כך שצה"ל הכה קשות את חיזבאללה. לראשי הרשויות נאמר כי יחלו להערך ולחלק מהרשויות יתאפשר להחזיר תושבים. הערכה כי מדובר ביישובים המרוחקים מהגדר .

״כבר שנה אנחנו עקורים מבתינו, ואלוף פיקוד הצפון מתעסק בהחזרת התושבים במקום להתעסק בניצחון והכרעה. מאות שיגורים ביום לכל רחבי הצפון, כולל שיגורים גם למרכז הארץ ומדברים על חזרה תוך ימים ספורים״.

עשן מעל מטולה אחרי תקיפה של חיזבאללה, צילום: אי.פי.אי

״אנו כאן כדי לומר- לא נקבל מצב שלא יכלול שינוי מוחלט של הביטחון, כולל הגעה לליטני ויצירת איזור חיץ. המחדל בצפון לא פחות חמור מהמחדל בדרום ואולי אף חמור יותר. אנו מצפים מראשי מערכת הביטחון להשיב את האמון בצה"ל״.

״אנחנו מלאי הערכה לחיילים שמוסרים את נפשם ברגעים אלו ממש באומץ לב על מנת שנחזור הביתה בביטחון. קטיעת רצף הניצחונות של צה"ל יוביל אותנו לטבח הבא בצפון. אסור לעצור!"

ראשי הרשויות התייחסו הערב לדבריו של האלוף גורדין. דוד אזולאי ראש מועצת מטולה אמר: "בסוגיית החזרה הביתה לעניות דעתי זה עוד רחוק ולא מציאותי בשלב הזה בעיקר כלפי הישוב שלי. ניתן להתחיל לתכנן כיצד מתחילים בתכנון השיקום וחזרה הדרגתית לחלק מהישובים המרוחקים מהגבול ולא נמצאים באיום טילי הנט וקרבת המנהור"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר