אלוף פיקוד צפון לראשי הרשויות: היערכו לחזרה הביתה לאחר סוכות

האלוף אורי גורודין נפגש הערב עם ראשי רשויות ותיאר להם את התקדמות צה"ל במבצע חיצי צפון • הוא הסביר שצה"ל הכה קשות את חיזבאללה • הערכה כי מדובר בחזרת התושבים אשר מתגוררים ביישובים המרוחקים מהגדר • ראש עיריית קריית שמונה אביחי שטרן: "מציע שאנשי צבא יתעסקו בלחימה ובנצחון במלחמה, וישאירו לדרג המדיני ולראשי הרשויות את ההחלטה מתי ואיך חוזרים הביתה"

האלוף גורדין בתרגיל. צילום: דובר צה"ל

מפקד פיקוד הצפון האלוף אורי גורודין נפגש הערב (שני) עם ראשי רשויות ותיאר להם את התקדמות צה"ל במבצע חיצי צפון. הוא הסביר בתוך כך שצה"ל הכה קשות את חיזבאללה. לראשי הרשויות נאמר כי יחלו להערך ולחלק מהרשויות יתאפשר להחזיר תושבים. הערכה כי מדובר ביישובים המרוחקים מהגדר .

קרית שמונה: כ-50 שיגורים נורו לצפון | ללא קרדיט

אמירה זאת של אלוף פיקוד הצפון מגיעה בהפתעה שכן הירי מלבנון לא נפסק ואף התגבר ביממות האחרונות. צה"ל הכריז הערב על שטח צבאי סגור החל מהשעה 22:00, במרחבים ראש הנקרה, שלומי, חניתה, אדמית וערב אל-עראמשה. 

ראשי הרשויות התייחסו הערב לדבריו של האלוף גורדין. דוד אזולאי ראש מועצת מטולה אמר: "בסוגיית החזרה הביתה לעניות דעתי זה עוד רחוק ולא מציאותי בשלב הזה בעיקר כלפי הישוב שלי. ניתן להתחיל לתכנן כיצד מתחילים בתכנון השיקום וחזרה הדרגתית לחלק מהישובים המרוחקים מהגבול ולא נמצאים באיום טילי הנט וקרבת המנהור". 

ראש העיר קריית שמונה אביחי שטרן הגיב אף הוא לדברים: "תושבים רבים פונים אלי בנושא הדברים שאמר הערב אלוף פיקוד הצפון שעלינו להיערך לחזרה הביתה לאחר החגים. שיהיה ברור, אף אחד לא חוזר הביתה עד שהאיום עלינו לא יוסר לחלוטין. מציע שאנשי צבא יתעסקו בלחימה ובנצחון במלחמה, וישאירו לדרג המדיני ולראשי הרשויות את ההחלטה מתי ואיך חוזרים הביתה". 

ראש עיריית קריית שמונה, אביחי שטרן, צילום: אייל מרגולין - ג׳יני

עוד הוסיף שטרן: "לא חוזרים עד שלא מאפשרים לנו את התנאים לחיות בביטחון מלא בקריית שמונה ועד שלא תאושר תוכנית ייחודית לבנייתה מחדש של העיר. לא שיקום, בנייה מחדש
וכן, לא שכחנו, עד שאין נצחון מוחלט אף אחד לא חוזר. נצחון מוחלט". 

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לידיעה: "צה״ל פועל בכל העת להשבת תושבי הצפון לבתיהם בביטחון ויפעל בנושא בהתאם להנחיות הדרג המדיני". 

לפני כחודש פורסם ב"ישראל היום" כי אלוף פיקוד הצפון המליץ בדיונים סגורים לאפשר לצה״ל לתפוס שטח חיץ ביטחוני בדרום לבנון שיהיה בשליטה ישראלית

גורדין הסביר אז כי נוצרו תנאים שיאפשרו לצה"ל לבצע מהלך שכזה בזמן לא רב, שכן רבים מאנשי כוח רדואן, יחידת העלית של חיזבאללה, שהיו פרוסים סמוך לגדר הגבול, נהרגו במהלך 11 חודשי הקרבות, או ברחו צפונה.

עשן אופף את מטולה במהלך המלחמה (ארכיון), צילום: אי.אף.פי

תושבי הצפון אשר מפונים הרחק מביתם כבר חודשים רבים, הביעו לא פעם את זעמם על הסיטואציה שנותרה בצפון ודרשו בכל הזדמנות מצה"ל וממשלת ישראל ליצור את התנאים שיפאשרו את חזרתם הביתה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר