רס"ר (מיל') איתי אזולאי. צילום: ללא קרדיט

"ילד יפה תואר, כמה שמבחוץ כל כך הרבה יותר מבפנים": רס"ר איתי אזולאי, בן 25, נפל בקרב בלבנון

לוחם יחידת הניוד 5515, איתי אזולאי, בן 25 מאורנית, נפל בקרב בגבול לבנון • חברו איתמר ספד לו: "אלוהים לוקח את הטובים, הכי טובים, שמור עלינו מלמעלה" • ירין, חברתו הטובה של איתי: "חבר שאין כמותו, שם את עצמו תמיד אחרון, רק שלכולם יהיה טוב"

[object Object]

רס"ר (במיל') איתי אזולאי, בן 25 מאורנית, לוחם ביחידת הניוד 5515, נפל בקרב בגבול לבנון. הוא יובא למנוחות היום (שני) בצהריים בבית העלמין בסגולה, פתח תקווה.

כניסת כוחות המילואים לדרום לבנון // דובר צה"ל

משפחתו של איתי מספרת עליו: את שירותו הצבאי הוא התחיל בסיירת מטכ"ל ולאחר פרק זמן עבר ליחידת דובדבן, שם היה עד שיחרורו. לפני שנה בדיוק הוא קפץ דרומה ללא צו והצטרף לצוות שלו, מאז הוא במילואים ביחידת הניוד המטכ"לית. הוא למד הנדסת חשמל באוניברסיטת אריאל וסיים את סמסטר ב' שלו כמצטיין דיקן. הותיר אחריו הורים, אח אחד, את זוגתו מאי וחברי ילדות רבים מהיישוב אורנית בו גדל.

חברו איתמר ספד לו: "אני ואזולאי הכרנו בשבוע ראיונות. הוא נפל ממטכ"ל ואני מ-669. הכרנו בסיטואציה מאוד מבלבלת. שנינו היינו חיילים בלי בסיס. מכירים את האנשים שלא עוברות 2 דקות ואתה כבר סומך עליהם בעיניים עצומות? אז זה אזולאי. כולם מסביב היו מודאגים ורק אזולאי עשה דאחקות וצחוקים, כאילו הוא שכח באיזה מצב הוא נמצא. אבל הוא לא שכח, כזה הוא. שידר כל כך הרבה ביטחון, שאמרתי לעצמי אני אחריו".

"הגענו ביחד ליחידה, שובצנו בצוותים מקבילים והיינו באותם תפקידים, ומשם הכל היסטוריה . ב-7 באוקטובר אזולאי והצוות שלו התגייסו בהתנדבות מלאה למרות שלא נקראו להתייצב בכלל. זה אזולאי. אני אוהב אותך וסליחה שככה רושמים עליך בזמן עבר. כולנו יודעים שהיו לך תוכניות גדולות לטרוף את העולם. אשכרה אלוהים לוקח את הטובים, הכי טובים. שמור עלינו מלמעלה".

ירין, חברתו הטובה של איתי, ספדה לו: "איתי שלי, חבר שלי, ילד טהור שאתה. הראש מסרב להבין, והלב כבר לא מסוגל להכיל. ילד יפה תואר שאתה, כמה שמבחוץ כל כך הרבה יותר מבפנים. הכי טוב בהכול תמיד, רואה את טובת כולם, דואג ומקשיב, חבר טוב שאין כמותו, שם את עצמו תמיד אחרון, רק שלכולם יהיה טוב".

פעילות צה"ל בדרום לבנון (ארכיון, אילוסטרציה), צילום: דובר צה"ל

"לפני שבוע וחצי דיברנו על זה שכנראה יקראו לך שוב למילואים ותצטרך להיכנס ללבנון והפחד כבר עשה את שלו, ועכשיו אתה כבר לא כאן ואני כבר מתגעגעת אליך והדמעות לא מפסיקות לרדת. הגיע לך הרבה יותר טוב מזה".

כאמור, באותו האירוע בו נפל איתי אזולאי, נפצעו עוד שני לוחמים מיחידת הניוד 5515 באורח קשה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו