הפיגוע בבאר שבע: המחבל ירד מאוטובוס, נכנס לסניף מקדונלדס - ופתח בירי | כל מה שאפשר לספר

בפיגוע הירי נרצחה צעירה בת 25, 10 נפצעו באורחים שונים • חובשים צבאיים שבמקרה שהו בתחנה המרכזית טיפלו בפצועים עד שהגיעו חובשי מד"א לזירה • עדת ראייה סיפרה: "באנו לקנות כרטיסים לאוטובוס וראינו נהירה של אנשים רצים וצורחים"

זירת הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע. צילום: איחוד הצלה

צעירה כבת 25 נרצחה היום (ראשון) בפיגוע שאירע בתחנה המרכזית בבאר שבע, 10 בני אדם נוספים נפצעו באורחים שונים. 

מפרטים חדשים עולה כי המחבל, אחמד סעיד סלימאן אלעוקבי, בן 29 מהכפר אלגרין (Algrain) ובעל עבר פלילי, ירד מאוטובוס, שלף אקדח, נכנס לסניף מקדונלדס ופתח בירי. חיילים שהיו במקום נכנסו לסניף עם נשקים שלופים וחיסלו אותו. עדי ראייה ששהו במקום סיפרו כי "המחבל לבש אפוד קרמי". כוחות משטרה רבים של המחוז הדרומי נמצאים עדיין בזירה. 

תיעוד: הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע // מצלמות אבטחה

הטיפול הראשוני בזירת הפיגוע ניתן על ידי חובשים צבאיים ששהו בתחנה המרכזית. לאחר מכן הגיעו למקום כוחות מד"א ואיחוד הצלה שימשיכו בטיפול בפצועים.

ראש העיר באר שבע רוביק דנילוביץ הגיע לזירה: "מדובר באירוע קשה עם נפגעים ונפגעות. קיבלתי דיווח ממפקד המחוז והצוות המקצועי של גורמים הביטחון השונים. הכל בשליטה מלאה. אנחנו כעיר עושים את הכל על מנת להחזיר את החיים לשגרה מלאה. ראיתי את האירוע, הייתה תגובה מהירה מאוד של שוטרים חיילים ואזרחים. הפיגוע הוא פיגוע קשה. אנחנו נמצאים בימים מאתגרים, רגישים, אנא גלו עירנות. אנחנו בפריסה מלאה וכוחות היבטחון מתוגברים. מדובר ברוצח נאלח".

מפקד מחוז הדרום בזירת האירוע, צילום: דוברות המשטרה

אחת מעדות הראייה סיפרה מוקדם יותר ל-ynet: "באנו לקנות כרטיסים לאוטובוס וראינו נהירה של אנשים רצים וצורחים ורצנו החוצה". עדה נוספת שיתפה: "שמעתי יריה וצעקות. זה התחיל ממקדונלד'ס ואנחנו היינו באמצע".

עטיה נסראסה מתנדב ביחידה 360 - זק"א מצוות נגב שהגיע תוך דקות לזירה סיפר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בזירה קשה ומזעזעת. לאחר מאמצי פעולות החייאה ,בצער רב כוחות הרפואה נאלצו לקבוע את מותה של צעירה כבת 25. יחד עם מתנדבים נוספים אנו מסייעים לכוחות המז"פ בשטח, ומטפלים בכבוד המת ואיסוף הממצאים הרבים שנפרסו על פני שטח רחב".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר