הרחבת הפעולה בעזה: בצפון הרצועה נשארו שאריות של גדודים - בג'באליה חוסלו עשרות מחבלים

כוחות צה"ל ממשיכים לפעול, כאשר במהלך הלילה החלה התקפת פתע במרחב מחנה הפליטים • לדברי גורמים בצה"ל הדגש הוא על המשך פירוק היכולות של חמאס - כאשר "שלטון" כבר אינו מדוייק לתיאור המצב הנוכחי של ארגון הטרור

פעילות כוחות גבעתי במרחב העוטף // דובר צה"ל

שנה לאחר אירועי 7 באוקטובר, צה"ל ממשיך להרחיב את פעילותו ברצועת עזה ונערך לאפשרות של פיגועים ביום השנה למתקפת חמאס, ולפיכך מתגבר את מאמצי ההגנה בתיאום עם השב"כ והמשטרה. 

כניסת כוחות אוגדה 162 לצפון רצועת עזה \\ דובר צה"ל

בלילה האחרון החלה התקפת פתע של אוגדה 162 במרחב ג'באליה. לדברי גורמים צבאיים, ההתקפה נועדה לטפל בהתארגנויות של חמאס באזור ו"להגדיל תרופה למכה". המהלך כלל פגיעה משמעותית משני צדדים, תוך התחשבות בשיקולים הומניטריים.

באשר להעברת אוכלוסייה, בצה"ל אומרים כי עשרות אלפי אנשים יונעו דרומה, וזאת אך ורק לצרכים מבצעיים ולהגנה על האזרחים. לגבי נוכחות מחבלים באזור הצפוני, מודגש כי מדובר בשאריות של הגדודים, כאשר בפעולה האחרונה נצפו עשרות גופות של מחבלים.

במקביל, אוגדה 143 ממשיכה לפעול ברפיח, כולל עבודה תת-קרקעית. אוגדה 252 הרחיבה את פעילותה בדרום העיר עזה, תוך היערכות התקפית והגנתית. לדברי מפקד פיקוד הדרום אלוף ירון פינקלמן: "כוחותינו פועלים בצפון, דרום ומרכז הרצועה עם הרבה מאוד סיכולים, מאמצי תקיפה ואש ופגיעה במחבלים".

אוגדה 162 בג'בלייה, צילום: דובר צה"ל

בצה"ל מציינים כי נמשכות תקיפות במרכז ובצפון הרצועה ובעיר עזה, בתיאום עם השב"כ וחיל האוויר. עוד מדגישים כי המאמצים לאיתור והשבת החטופים, נמשכים לצד פעולות לתמיכה לחזרת ההתיישבות בעוטף. לדבריהם, למרות המורכבות, ניכרת התאוששות ביישובים.

עוד מוסיפים גורמים צבאיים כי למלחמה ארבע מטרות משנה: פירוק צבאי של החמאס, פירוק שלטוני, השבת החטופים, והשבת ההתיישבות בעוטף. לדבריהם, מתקיימת התקדמות ב"ספירלה עולה" בהשגת מטרות אלו, כאשר הדגש הוא על המשך פירוק היכולות של חמאס. הם מציינים כי המושג "שלטון" כבר אינו מדויק לתיאור המצב הנוכחי של חמאס.

אחת מתקיפות חיל האוויר ברצועה, צילום: אי.פי.אי

בהתייחסות למשך הלחימה, בצה"ל מציינים כי ההערכה המקורית הייתה שנה כדי להגיע למצב הנוכחי, וכי הזרוע הצבאית של חמאס נמצאת כיום "במקום אחר לגמרי". הם מדגישים כי המטרה היא "פירוק" ולא "השמדה" של חמאס. עוד מציינים כי בשנה האחרונה הושגה התקדמות משמעותית בכל התחומים, בדגש על פגישה במנהרות ברצועה. כמו כן אומרים בצה"ל כי הלחץ המבצעי על חמאס נמשך, תוך ראייה של פתרון מדיני עתידי, וכי היכולת של פיקוד הדרום היא משמעותית ומהווה גורם מכריע בהמשך הלחימה.

לקראת ימי הזיכרון הקרובים, פיקוד הדרום נערך בהגנה ובהתקפה למספר תרחישים במהלך החודש הקרוב, לצד אפשור בטוח של אירועי הזיכרון במרחב העוטף. בצה"ל מדגישים את חשיבות ציון המועדים על ידי האזרחים כסדרם, תוך הערכה כי האויב ינסה להפריע. לדברי פינקלמן, "פיקוד הדרום במוכנות ודריכות גבוהות מאוד לימים הקרובים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר