דריכות בצה"ל לקראת 7 באוקטובר: במערכת הביטחון מתריעים מפני גורמים שיבקשו להוציא פיגועים בתאריך הסמלי

בימים האחרונים נרשמה עלייה במספר המעצרים והפעולות, זאת על מנת שיום השנה למחדל לא יהפוך ליום שבו הטרור ירים ראש • למרות החיסול בטול כרם, ההתרעה על הפיגוע אותו תכננו המחבלים נותרה בעינה

פעילות צה"ל ביהודה ושומרון. צילום: דובר צה"ל

דריכות משמעותית נרשמת בצה"ל ככל שמתקרב ה-7 באוקטובר 2024, יום השנה לטבח הנורא בעוטף עזה ולניסיונם של המחבלים להוציא לפועל את תוכנית "מבול אל אקצא". ההערכה היא כי גורמים רבים יבקשו לבצע פיגועים מורכבים בתאריך הסמלי.

לוחמי צה"ל במבצע בחברון, צילום: אי.אף.פי

ביום חמישי האחרון בוצעה תקיפה אווירית יוצאת דופן בטול כרם, הראשונה מסוגה מאז האינתיפאדה השנייה. בתקיפה חוסלו 18 פעילי טרור ובני משפחותיהם, לאחר טקס לציון שחרורו של מחבל. הקבוצה עסקה בתכנון פיגוע מורכב בהשראת אירועי 7 באוקטובר. מטוס קרב שיגר טיל לעבר הבית שבו שהו, והרג לפחות 14 בני אדם. העובדה שבצה"ל פגעו גם בבני משפחות המחבלים מעידה על חומרת האיום.

צה"ל שומר על שתיקה בנוגע לפרטי התוכנית, אך ממידע שדלף עולה כי תוכנן פיגוע מורכב בהשתתפות מחבלים רבים. למרות חיסול ראשי החוליה, ובראשם מפקד גדוד טול כרם של חמאס, ההתרעה נותרה בעינה.

גם היום, יום לפני התאריך הסמלי, צפויה דריכות משמעותית. התרעות רבות עומדות על הפרק, וצה"ל מודע היטב למשמעות היום עבור המחבלים. כבר לפני כשבועיים הוקפצו ליהודה ושומרון שלושה גדודי מילואים, מה שמעלה את מספר הגדודים באזור ל-23. בעידן שלאחר 7 באוקטובר, כאשר צה"ל נלחם בלבנון וברצועת עזה, מדובר במספר משמעותי. אחד הגדודים מתגבר את קו התפר וגדוד נוסף פועל בבקעת הירדן, שני אזורים שהיו שקטים יחסית לפני שנה.

התקיפה בטולכרם, צילום: רשתות ערביות

למערכת הביטחון ברור כי המחבלים מעוניינים לבצע פיגועים ב-7 באוקטובר, ולכן בימים האחרונים נרשמה עלייה במספר המעצרים והפעולות. בחברון, ממנה יצאו שני המחבלים שביצעו את הפיגוע הקטלני ברכבת הקלה בשבוע שעבר, בו נרצחו שבעה בני אדם, מתבצע בידוק קפדני של כל רכב, ונערכו מעצרים רבים בימים האחרונים.

גם ביתר הגזרות, בדגש על קו התפר, נרשמת דריכות רבה. בצה"ל מבינים כי אינם יכולים לספק הגנה מוחלטת, אך עושים את המרב כדי שיום השנה למחדל הנורא ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל לא יהפוך ליום שבו הטרור ירים ראש.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר