לוחמי צה"ל בקיבוץ בארי ב־11 באוקטובר. צילום: GettyImages

"כל התקדמות בלבנון מקרבת את תושבי הצפון הביתה": מפקד ששכל 8 לוחמים ב־7 באוקטובר בראיון

רס"ן אחיה גוטל, מפקד פלוגה בגדוד 77 של השריון • בדיוק לפני שנה, תפסה הפלוגה קו בגזרה הצפונית ברצועת עזה - שמונה מלוחמיה נפלו באותו יום, ושישה נחטפו - חמישה מהם מוגדרים חללים חטופים • "השחיקה בקרב הלוחמים קיימת, אבל הם גיבורי ישראל, ורואים את ההשפעה של מה שהם עושים בשטח"

[object Object]

"אנחנו חזקים, אי אפשר לשבור אותנו. נעשה הכל כדי שהעם היהודי ימשיך לחיות פה בשקט ובשלום". כך אמר אתמול ל"ישראל היום" רס"ן אחיה גוטל, מפקד פלוגה בגדוד 77 של השריון, שנכנס בשבוע שעבר עם לוחמיו לדרום לבנון, לאחר שנה של לחימה ברצועת עזה.

ב־7 באוקטובר, בדיוק לפני שנה, תפסה הפלוגה קו בגזרה הצפונית ברצועת עזה. שמונה מלוחמיה נפלו באותו יום, ושישה נחטפו - חמישה מהם מוגדרים חללים חטופים. מאז, שני לוחמים נוספים של הפלוגה נפלו בקרבות בעזה.

רס"ן גוטל, בן 27 מאפרת, השתתף עם לוחמיו בקרבות מרכזיים ברצועה, כולל ציר נצרים, כיתור העיר עזה וההתקפה על בית החולים שיפא. לפני כשבועיים וחצי יצאו הלוחמים מהרצועה והועברו צפונה.

פעילות כוחות צה"ל בעזה, צילום: דובר צה"ל

"היה לנו פרק זמן משמעותי של אימונים על השטח השונה", סיפר גוטל. "המטרה היא להשיב את תושבי הצפון לבתיהם על ידי התקפות על הכפרים סמוכי הגדר. מצאנו המון תשתיות מוכנות של חיזבאללה להתקפה על שטח הארץ".

גוטל מציין שני הבדלים מרכזיים בין הלחימה בעזה ללבנון: השטח והאויב. "בלבנון אי אפשר לשנות את השטח ולפעול בו כמו בארגז חול. יש הרים, נחלים, אבנים. צריך לחשוב איך לנצל את טעויות האויב". לגבי האויב הוא מסביר: "חמאס הוא ארגון מפורק. בצפון חיזבאללה עוד מתפקד, האויב חושב, ומתנהל משחק מוחות".

לגבי איום הנ"ט גוטל אומר: "נ"טים היו ויהיו. צריך להבין איך להתמודד מולם, לדעת איפה לנוע ואיפה להרוג את האויב שלא יפגע בנו". הוא מתייחס גם לשאלת כלכלת החימושים: "אין מחסור בפגזי טנקים. מה שצריך לחטוף - חוטף. ואנחנו מספיק כשירים".

לסיום, גוטל מדגיש: "השחיקה בקרב הלוחמים קיימת, אבל הם גיבורי ישראל, ורואים את ההשפעה של מה שהם עושים בשטח. יש ללוחמים השפעה עצומה על הקרב. כל מטר שהם מתקדמים מסייע להשבת התושבים לבתיהם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו