דובר צה"ל: אלפי מטרות הושמדו, תשתית תת-קרקעית נחשפה כ-300 מטר מהגבול

תא"ל דניאל הגרי התייחס בהצהרתו לאירועי החג, התקיפות בלבנון ועדכון הנחיות העורף • "מתחילת התמרון הכוחות חיסלו מהקרקע ומהאוויר כ-440 מחבלים" • "אנחנו ערוכים לפיגועים בעורף ביום השנה ל-7 באוקטובר"

הצהרת דובר צה"ל

לאחר השינוי בהנחיות פיקושד העורף, וירי בלתי פוסק במהלך החג בצפון, דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, מסר הערב (שבת) עדכון על הלחימה בזירות השונות. 

0_kd5My98DyGUEAv4Dxe

"לאורך כל החג וגם עכשיו לוחמינו ממשיכים לפעול בלבנון, ומתמרנים בשטח הבנוי," אמר הגרי בהתייחסו לזירה בלבנון. "הלוחמים אוספים אמצעי לחימה ומודיעין רב על חיזבאללה. הם מצאו תיקי לחימה חדרי פיקוד, מזון טרי, תשתיות חשמל וקשר". עשרות מחבלים חוסלו בהתקלויות פנים אל פנים ובהכוונת אש מהאוויר. לדבריו של דובר צה"ל, "מתחילת התמרון הכוחות חיסלו מהקרקע ומהאוויר כ-440 מחבלים".

בפעילות נרחבת, לוחמי צוות הקרב של חטיבת הצנחנים, יחידת יהל"ם ויחידת ההנדסה של פיקוד הצפון השמידו תשתית תת-קרקעית באורך 250 מטרים בדרום לבנון, כ-300 מטרים מהגבול. התשתית כללה חדרי פיקוד ושהייה, תיקי לחימה מוכנים של מחבלים, אמצעי לחימה רבים, מקלחות, מטבח ומצבורי מזון. 

תיעוד של הכוחות מהמבצעים להשמדת התשתית התת-קרקעית // דובר צה"ל

הגרי ציין את המחיר הכבד של הלחימה. "מתחילת המלחמה נפלו תשעה לוחמי צה"ל בהיתקלויות שונות של מחבלים. אתמול עדכנו על שני חללים נוספים שנפגעו מכטב"ם שהגיע מעיראק".

בהתייחסו לתקיפה בדאחייה, אמר הגרי כי עוד לא ידוע גורלו של האשם א-דין שהיה מטרת החיסול. "אנחנו עדיין בודקים את תוצאות התקיפה של מפקדת המודיעין הראשית בלב הדאחייה".

הפיצוץ בדאחייה, צילום: רויטרס

"כוחות צה"ל ממשיכים בפעולה הקרקעית במספר מרחבים בעזה", אמר לגבי המצב בעזה וביהודה ושומרון. "באיו"ש בפעילות משותפת ביום חמישי חוסל ראש תשתית חמאס בטול כרם ואיתו 14 מחבלים נוספים. הם תכננו לבצע פיגוע בסגנון השבעה באוקטובר בטווח המיידי".

לקראת יום השנה ל-7 באוקטובר, הדגיש הגרי כי הכוחות מוכנים לתרחישים השונים. "365 ימים מאז השבעה באוקטובר, 365 ימים בהם צה"ל נלחם בעוצמה בעזה בלבנון ויהודה ושומרון ובזירות רחוקות. אנחנו ערוכים לפיגועים בעורף ביום השנה ל-7 באוקטובר", הדגיש ואמר כי "לנגד עינינו כל הזמן החטופות והחטופים שלנו שעדיין מוחזקים בעזה, התושבים שלנו שעדיין מפונים מביתם, הפצועים שלנו, הפצועים בגוף ובנפש".

"נדיב במקום ובזמן שנחליט". המתקפה האיראנית, צילום: רויטרס

לבסוף, התייחס למתקפה האיראנית ואמר כי "נגיב באופן במקום ובזמן שנחליט בהתאם להנחיות הדרג המדיני ונעדכן את הציבור בהנחיות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר