בצה"ל מגבירים כוננות בכלל הזירות, ונערכים ל"פעולה משמעותית באיראן"

בצה"ל מעריכים כי 400 מחבלים בתמרון הקרקעי ומוסיפים כי "גורם כוח אחר" צריך לשלוט בגבול המדינה ביום שאחרי הלחימה • בטולכרם סוכל פיגוע תופת שתוכנן ל-7 באוקטובר, גדודי מילואים מגוייסים לאיו"ש • בגזרה הדרומית: צה"ל עוסק בהרחבת המסדרון ומעריך: הפעולה מול חיזבאללה מחלישה את סינוואר

המתקפה האיראנית. צילום: קוקו

שנה ל-7 באוקטובר: בישראל מגבירים כוננות בכלל הזירות, בעוד צה"ל נערך לפעולה משמעותית באיראן בעקבות ירי 201 טילי קרקע-קרקע לעבר ישראל ביום שלישי האחרון. 

בלבנון צה"ל פועל בשיטה של פשיטות ממוקדות, שצפויות להתרחב במטרה לנקות את השטח מתשתיות התקפיות של חיזבאללה, שם מאותרים אמצעי לחימה ומנהרות. ההערכה היא כי עד כה חוסלו 400 מחבלים רק בתמרון, ביניהם מפקדים בדרג הטקטי. על פי צה"ל, הפעילות מלווה בתקיפות בביירות, ברובע השיעי ובדאחייה המפונה מאזרחים. על פי צה"ל, הוא שולט באילו טיסות נוחתות במדינה, כאשר היום הוחזרה טיסה. עוד מותקפים מחסני נשק ומעברים אזרחיים בין סוריה ולבנון במטרה למנוע מחיזבאללה להתחמש מחדש. עוד מבהירים בצה"ל כי ביום שאחרי הלחימה יהיה צורך ב"גורם כוח אחר" בגבול המדינה עם ישראל.

פעילות צה"ל בדרום לבנון, צילום: דובר צה"ל

התקיפה האחרונה שבוצעה בתימן על ידי ארצות הברית הייתה רחבה יותר מהקודמות, כך אומרים בצה"ל. נמל משמעותי לחות'ים הותקף, וכן שתי תחנות כוח וחלקים נוספים בנמל חודיידה.

ההרס בביירות, צילום: אי.פי
תקיפות בתימן, צילום: ללא

היערכות לפעולה משמעותית באיראן

בצה"ל מוסיפים כי איראן מושפעת מירידת כוחו של חיזבאללה, זאת על אף שארגון הטרור עוד עשוי לאתגר את ישראל וכי "יהיו עוד רגעים קשים".

בנושא לתקיפה שבוצעה ביום שלישי אומרים בצבא כי מערכות ההגנה הוכיחו את עצמן וכי ושום תשתית מבצעית לא נפגעה. 

בצבא מציינים כי הפעולה באיראן תהיה משמעותית וכי לירי על ישראל יהיו השלכות. עוד מציינים כי ישראל במאבק ישיר מול איראן, וכן אומרים כי עצם שיתוף הפעולה הבינלאומי משמעותי ושהציפיה היא לשיתוף עם מדינות נוספות בתגובה לאיראן. "המערב הבין שאנחנו נחושים, אין יכולת לדלג הלאה על מה שקרה באיראן". 

המתקפה האיראנית, צילום: קוקו

 

ביו"ש ישנם מאמצים רבים למיגור הטרור. ויש מאמצי סיכול נרחבים. זו גזרה מתקתקת, מסבירים בצה"ל, הרבה התארגנויות לפיגועים ולכן צה"ל תוגברו הכוחות ביו"ש. עד כה סוכלו התארגנויות רבות שתכננו לבצע פיגועים ב-7 באוקטובר. ובישראל עדיין נערכים ל-7 באוקטובר ומאמינים שהאויבים מסביב ומבפנים עוד ינסו לפגוע בנו. 

בגזרה הדרומית - צה"ל עוסק בהרחבת המסדרון. בצה"ל מעריכים כי המהלך בלבנון מחליש את סינוואר.

השבוע שוגר כטב"ם מעיראק לרמת גולן, וכתוצאה ממנו נהרגו שני חיילים צה"ל ונפצעו עוד עשרות. בישראל מסתכלים על עיראק, יש שם גם כוחות אמריקנים, ארה״ב שולטת שם ולא פוסלים שוב אפשרות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר