דיווח: יעד התקיפה בדאחייה - האשם סאפי א-דין, היורש המיועד של נסראללה

סוכנות הידיעות "רויטרס" דיווחה מפי מקורות לבנוניים כי התקיפה הנוכחית היא הגדולה ביותר מאז חיסולו של נסראללה לפני כשבוע • סאפי א-דין בן ה-60, בן דודו של נסראללה, היה אחראי על הברחות האמל"ח מאיראן • משרד הבריאות הלבנוני דיווח על תשעה הרוגים ו-24 פצועים בתקיפה האחרונה בדאחייה • תיעוד: הנזק הגדול בזירת התקיפה

הפיצוצים בדאחייה אחרי תקיפת צה"ל. צילום: רשתות ערביות

רשת "סקיי ניוז" בערבית דיווחה הלילה (בין חמישי לשישי) כי יעד התקיפה בדאחייה היה האשם סאפי א-דין, ראש המועצה המבצעת בחיזבאללה. כך לפי מקורות הערוץ. ספי א-דין, הוא מי שאמור להיות מחליפו של מזכ"ל חיזבאללה שחוסל, חסן נסראללה. שלושה בכירים ישראלים ל"ניו יורק טיימס": מטרת התקיפה היתה להשמיד בונקר שבו ספי א-דין נפגש עם בכירים נוספים בחיזבאללה.

תיעוד נוסף: זירת התקיפה בדאחייה // רשתות ערביות

סוכנות הידיעות "רויטרס" דיווחה מפי מקורות לבנוניים כי התקיפה הנוכחית היא הגדולה ביותר מאז חיסולו של נסראללה לפני כשבוע. העיתון הלבנוני "א-נהאר" מסר כי בתקיפה נעשה שימוש בפצצות חודרות, דומות לאלה שהשתמשו בהן בחיסול מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. בתוך כך, משרד הבריאות הלבנוני דיווח על תשעה הרוגים ו-24 פצועים בתקיפה האחרונה בדאחייה.

האשם סאפי א-דין, ראש המועצה המבצעת בחיזבאללה, צילום: רשתות ערביות

זמן מה לפני התקיפות, דובר צה"ל בערבית קרא לתושבים במספר מיקומים בדאחיייה של ביירות, שנמצאים ליד מתקני חיזבאללה, להתפנות באופן מיידי מכיוון שצה"ל יתקוף באזור בקרוב. הפיצוצים העזים תועדו בכלי התקשורת הערביים. ככל הנראה, חלק מהיעדים היו חימושים של חיזבאללה.

התקיפה בדאחייה, הלילה // רשתות ערביות

ספי א-דין בן 60. הוא נחשב למי שאמון על פרויקט הברחות הנשק מאיראן ללבנון, שנועדו לצייד את הדאחייה בשבבים לדיוק טילים. כאמור, הוא עומד בראש המועצה המבצעת, שאחראית על השלוחות "האזרחיות" של חיזבאללה, אבל גם שותף ל"מועצת הג'יהאד". ספי א-דין עבר שורה של תפקידים בהנהגה של חיזבאללה, ולמד במוסדות דת שיעיים בחו"ל. בנו נישא לבתו של מפקד כוח קודס האיראני, קאסם סולימאני, שחוסל ב-2020. ספי א-דין עצמו הוא בן דודו של נסראללה.

חסן נסראללה (ארכיון), צילום: רויטרס

בשבוע האחרון חוסלו כמה בכירים בפרויקט הברחות הנשק ובפרויקט הדיוק של חיזבאללה: אחד מהם הוא המחבל מוחמד יוסף עניסי, ששימש כבכיר במנהלת ייצור אמצעי הלחימה של ארגון הטרור חיזבאללה. בכיר אחר בחיזבאללה הוא מוחמד ג'עפר קסיר, מפקד יחידה 4400, שאחראית על הברחות הנשק. אחיו, חסן ג'עפר קסיר, חוסל בדמשק, והיה אמור להשתלב בחיזבאללה. מדובר גם בחתן של נסראללה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר