צה"ל ושב"כ: בתקיפה בטול כרם חוסל ראש תשתית חמאס בעיר; דיווחים על 18 הרוגים במקום

תקיפה חריגה בוצעה במחנה הפליטים על רקע ההתרעות על פיגועים לקראת 7 באוקטובר • חוסלו ראש תשתית הטרור של חמאס בעיר, שתכנן פיגוע בטווח הזמן המיידי, וכן פעילים מרכזיים נוספים

רגעי התקיפה במחנה הפליטים בטולכרם

צה"ל ושב"כ עדכנו הערב (חמישי) כי בתקיפה האווירית בטול כרם חוסלו ראש תשתית הטרור של חמאס בעיר, שתכנן פיגוע בטווח הזמן המיידי, וכן פעילים מרכזיים נוספים. בזירה התגודדו תושבים, ואמבולנסים הגיעו למקום כדי לפנות נפגעים, שמספרם עלה נכון לשעה זו ל-18, על פי משרד הבריאות הפלשתיני. גם רית' רדואן, מפקד גדוד טרור במחנה חוסל בתקיפה.

רשתות ערביות

בהודעת צה"ל ושב"כ, נמסר כי מוקדם יותר, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בהכוונה מודיעינית של שב"כ בטולכרם וחיסלו את המחבל זאהי יאסר עבד אלראזק עופי, ראש תשתית חמאס בעיר, שתכנן והוביל את ניסיון פיגוע רכב התופת בעטרת ב-2 בספטמבר: "במסגרת תפקידו סיפק אמצעי לחימה לפעילי טרור במרחב ותכנן להוציא פיגועים משמעותיים רבים נוספים ליישובים באיו"ש ולעורף הישראלי".

מפקד התא של חמאס שחוסל בטולכרם., צילום: רשתות ערביות

רית' רדואן, היה מקורב למפקד תא הטרור של חמאס בטולכרם, שגם חוסל בחודש יולי האחרון, ואחיו של מחבל משכם שנמצא בכלא. כמו כן, דווח כי חוסלו כמה מפקדי התארגנויות טרור במחנה.

המחבל רית' רדואן, אחד המחוסלים במחנה טולכרם., צילום: רשתות ערביות

מחנות הפליטים הפלשתיניים בשומרון הפכו למעוז של תאי טרור, המשתייכים לג'יהאד האסלאמי, חמאס וגדודי חללי אל-אקצא. בשנה האחרונה מתחילת המלחמה, חיל האוויר תקף מספר חוליות של מחבלים באזור.

הרשות הפלשתינית גינתה את התקיפה נגד המחבלים בטולכרם והטילה על ממשלת ישראל את האחריות להשלכות. בלשכה של אבו מאזן הודיעו כי "הפשעים האלה לא יביאו ביטחון, אלא יגררו את האזור למערבולת נוספת של אלימות". 

בחמאס גינו את התקיפה ו"ניצלו את ההזדמנות" לקרוא שוב לצעדות זעם ביום שישי הקרוב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר