"גיבור בכל רמ"ח איבריו": סרן בן ציון פלח, בן 21, קצין בחטיבת הצנחנים, נפל בתמרון בדרום לבנון

סרן בן ציון פלח מניצני עוז היה קצין לוחם בגדוד 202, חטיבת הצנחנים • אביו סיפר עליו: "הוא לחם לצד שני אחיו בלבנון" • עוד הוסיף: "הוא אהב לטייל, היה טריאטלט ונגן גיטרה מוכשר" • אורלי שחינכה אותו בבית הספר ספדה: "ילד עדין מנומס וטוב לב, חכם, רגיש מאוד שראה את כולם"

סרן בן ציון פלח ז"ל . צילום: דובר צה"ל

הותר לפרסום: סרן בן ציון פלח, בן 21 מניצני עוז קצין לוחם בגדוד 202, חטיבת הצנחנים נפל אתמול (רביעי) בתמרון בדרום לבנון. הוא הנופל התשיעי מתחילת התמרון באזור, לאחר שבתקריות אחרות נפלו שמונת חללים ששמם הותר לפרסום אתמול. הלוויתו צפויה להיערך ביום ראשון.

אייל, אביו של בן ציון פלח, סיפר על בנו: "בן היה גיבור ישראל בכל רמ"ח איבריו. הוא התחנך מגיל 15 בפנימיה הצבאית לפיקוד ליד בית הספר הריאלי בחיפה. זה מוסד שמחנך את דור המפקדים הקרביים בצה"ל. לאחר שהוא סיים הוא התגייס לצנחנים לגדוד 202. במסלול מהיר הגיע לקצונה. לחם על החיילים שהוא הכשיר מהטירונות, דרך האימון המתקדם, אחר כך בעזה ועכשיו בלבנון. ילד יפה תואר, אהוב על כולם. הוא אח תאום ל-י', שהוא לוחם ביחידת אגוז. ויש להם אח גדול, עמית, שהוא צנחן בעצמו והוא במילואים בצפון". 

"בן נפל אתמול כאשר הוא ושני האחים שלו בחזית הצפונית ונלחמו במקביל", הוסיף האב. "י' היה בתקרית של אגוז בן היה בתקרית של הצנחנים והאח השלישי גם בצפון. כל מה שיש לנו נתנו. דאגנו להם דאגה אין סופית כבר שנה מתחילת המלחמה כשהם נכנסים ויוצאים לפעילות". האב הוסיף: "בן אהב לטייל והכיר כל פינה בארץ במו רגליו. היה טריאטלט והיה נגן גיטרה מוכשר".

המועצה האזורית לב השרון, שהישוב ניצני עוז משתייך אליה, הוציאה הודעה: "תושבים יקרים.
מועצה אזורית לב השרון אבלה ומרכינה ראש על נפילתו בקרב של סרן בן ציון פלח ז"ל, אשר חרף את נפשו למען ההגנה על ביטחון מדינת ישראל. מועצה אזורית לב השרון ותושביה כואבים את כאב המשפחה, מלווים אותה ומחבקים אותה בצערה הכבד מנשוא. יהי זכרו ברוך".

אורלי שתווי, שלימדה את פלח בבית הספר הריאלי בחיפה ספדה לו: "הוא התחנך בפנימיה הצבאית לפיקוד בחיפה, ולפני כן בריאלי, היה חניך ותלמיד נהדר. ילד עדין מנומס, חכם וטוב לב. נהניתי ללמד אותו. ידע לשאול את השאלות הנכונות. הוא היה רגיש מאוד ראה את כולם. בטוחה שהיה מפקד נהדר. שברון לב".

לפני זה כתבה בחשבון הפייסבוק שלה: "אוי לנו ואבוי לנו. סרן בן-ציון פלח, אוי ואבוי, תמיד בשורה הראשונה. בצד הכיתה. שולח חיוך מהמם, מרגיע. איזה ילד עדין ומתוק יחיד ומיוחד. מה שנשאר מהלב - מרוסק".

בעמותת בוגרי הפנימיות הצבאיות ספדו לו: "העמותה משתתפת בצער משפחת פלח עם נפילתו של בנם, סרן בן ציון פלח ז״ל. פרטי ההלוויה יעודכנו בהמשך. יהי זכרו ברוך".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר