מבוקש על ידי ארה"ב, שוחרר עם סינוואר בעסקת שליט: זה רווחי מושתהא, בכיר חמאס שחוסל

בצה"ל הודיעו היום כי ראש שלטון חמאס ברצועת עזה, רווחי מושתהא, חוסל לפני כשלושה חודשים בתקיפה מדויקת • רווחי הוא יליד שכונת שוג'אעיה בעיר עזה, והיה שותף להקמת מנגנון במג'ד בחמאס, ורצח פלשתינים שנחשדו בשיתוף פעולה עם ישראל • ימים בודדים לפני טבח 7 באוקטובר, מושתהא אמר "חמאסלא ישתוק לנוח התעללות באסירים"

חוסל רווחי מושתהא. צילום: ללא קרדיט

צה"ל הודיע היום (חמישי) כי לפני שלושה חודשים, חוסל ראש שלטון בעזה, רווחי מושתהא, אחד מהאנשים הקרובים ביותר ליחיא סינוואר. יחד איתו חוסלו שני בכירים נוספו בחמאס. 

פרטים נוספים בפרויקט "כוונת על חמאס" של "ישראל היום".

מושתהא ישב יחד עם סינוואר בכלא הישראלי במשך שנים והשתחרר איתו. במהלך המלחמה מושתהא הותקף על ידי חיל האוויר כאשר שהה במתחם תת־קרקעי עם בכירים אחרים בארגון הטרור. ההערכה היא שנהרג, אך חמאס לא פרסם הודעה על כך.

רוחי משתהווא עם בכירי חמאס בכלא, צילום: רשתות ערביות

בניגוד לבכירים אחרים בארגון, רווחי הוא יליד שכונת שוג'אעיה (1959) בעיר עזה ואיננו בן למשפחת פליטים. הוא היה שותף להקמת מנגנון המג'ד בחמאס ובמסגרת זאת רצח פלשתינים שנחשדו בשיתוף פעולה עם ישראל. כך הוא הופקד על הזירה הצפונית ברצועה וסינוואר על הדרום. ב־1989 הוא נעצר ונשלח למאסר עולם עד לשחרורו בעסקת שליט ב־2011.

רוחי משתהא, צילום: דובר צה"ל

כשנה לאחר מכן, מושתהא נבחר לכהונה בלשכה המדינית בעזה. בין היתר הוא היה אמון על עניינים כספיים ותיק האסירים, ונכנס לרשימת הטרוריסטים המבוקשים של ארה"ב.

רווחי מושתהא, צילום: ללא קרדיט

ימים בודדים לפני טבח 7 באוקטובר, מושתהא הזהיר את המתווכים מפני "פיצוץ באזור". ב־4 באוקטובר, שלושה ימים לפני תחילת המתקפה, מושתהא שכיהן בתפקיד ראש מחלקת ההרוגים, הפצועים והאסירים, אמר כי הארגון עוקב אחר "הפעולות כלפי האסירים ועל התוקפנות נגדם (...).

חמאס הודיע לכל המתווכים שהוא לא ישתוק לאורך זמן לנוכח ההתעללות באסירים, וכי ההתנהגות כלפיהם תוביל לפיצוץ הזירה מחוץ לבתי הכלא. חמאס דבק בשחרור כל האסירים".

יחד עם מושתהא, חוסלו גם סאמח אלסארג', שהחזיק בתיק הביטחון בוועד הפועל של חמאס, וסאמי עודה, מפקד מנגנון הביטחון הכללי של הארגון.

סאמי עודה, המחבל שחוסל, צילום: דובר צה"ל

מתוך 19 חברי "הלשכה המדינית" של חמאס בעזה (כולל סינוואר): שבעה חוסלו בוודאות, ושישה בחו"ל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר