יד ימינו של סינוואר: חוסל ראש שלטון חמאס ברצועת עזה

צה"ל ושב"כ מודיעים כי לפני כשלושה חודשים חוסלו שלושה מבכירי חמאס, בהם ראש שלטון חמאס ברצועת עזה, רוחי משתהא • המחבלים נהרגו בתקיפה מדויקת על מתחם תת-קרקעי מבוטן בצפון הרצועה

רוחי משתהא. צילום: דובר צה"ל

צה''ל ושב"כ מאשרים: בכירי חמאס רווחי מושתהא וסמאח סראג' חוסלו לפני שלושה חודשים. שניהם היו חברים בלשכה המדינית של חמאס בעזה.

פרויקט מיוחד: כוונת על חמאס

 

לפני כשלושה חודשים, במהלך תקיפה משותפת של צה"ל ושב"כ, חוסלו שלושה מבכירי ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה, ובראשם רוחי משתהא, ראש שלטון חמאס בעזה.

רוחי משתהווא עם בכירי חמאס בכלא, צילום: רשתות ערביות

יחד עם משתהא נהרגו גם סאמח אלסארג', שהחזיק בתיק הביטחון בוועד הפועל של חמאס, וסאמי עודה, מפקד מנגנון הביטחון הכללי של הארגון. מתוך 19 חברי "הלשכה המדינית" של חמאס בעזה (כולל סינוואר): שבעה חוסלו בוודאות, ושישה בחו"ל.

סאמי עודה, המחבל שחוסל, צילום: דובר צה"ל

רוחי משתהא נחשב לאחד הוותיקים והמשפיעים ביותר בארגון חמאס, והיה לו תפקיד מכריע בהפעלת הכוח הצבאי של הארגון. יחד עם יחיא סינוואר, משתהא היה ממקימי מנגנון הביטחון הכללי של חמאס, ושימש במשך שנים רבות כיד ימינו הקרוב של סינוואר. לאורך המלחמה, משתהא הוביל את הפעילות השלטונית של חמאס בעזה וביצע פעולות טרור נגד ישראל.

המחבלים שהו במתחם תת-קרקעי מבוטן בצפון הרצועה, ששימש למגורי בכירים, פיקוד ושליטה על הארגון. המתחם נוהל על ידי מנגנון הביטחון הכללי של חמאס ושימש כמקום שהייה לצמרת הארגון, כולל משתהא עצמו.

למרות החיסול, חמאס נמנע מלפרסם את דבר מותם של המחבלים, וזאת כדי למנוע פגיעה מוראלית ותפקודית בקרב פעילי הארגון, כפי שנהג במקרים קודמים של חיסולים מוצלחים מצד ישראל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר