כתב פוקס ניוז נכנס עם צה"ל לדרום לבנון: ״עברנו שדה מוקשים, מוצאים נשק איראני"

כתב פוקס ניוז מדווח מתוך עמדת חיזבאללה בדרום לבנון: ״הישראלים מוצאים נשק איראני שהוברח תחילה לסוריה ואז לכאן״ • קצין צה"ל: "בניגוד לחיזבאללה אנחנו לא תוקפים אזרחים, אנחנו תוקפים תשתיות טרור"​​​​​​​​​​​​​​​​

כתב פוקס ניוז עם לוחמי צה"ל בלבנון. צילום: פוקס ניוז

טריי ינגסט, כתב רשת "פוקס ניוז", התלווה לכוחות צה"ל במהלך פעילות מבצעית בדרום לבנון, במסגרת התמרון הקרקעי המוגבל שמתרחש בימים האחרונים.

ינגסט הצטרף ללוחמי חטיבת הקומנדו וסיפק דיווח מהשטח על הפעילות הישראלית נגד תשתיות חיזבאללה.

"כרגע כוחות ישראליים מבצעים פלישה קרקעית לדרום לבנון״, דיווח ינגסט. "אנחנו מוטמעים עם יחידת קומנדו עילית שזה עתה הגיעה לעמדת חיזבאללה החצובה בצד הר. זה במנהרות וחדרים כאלה שהישראלים אומרים כי הם מוצאים נשק איראני שהוברח תחילה לסוריה ואז לדרום לבנון״.

פעילות כוחות חטיבת הצנחנים בדרום לבנון, צילום: דובר צה"ל

הכתב תיאר את המסע לעבר היעד: "כדי להגיע לעמדת החיזבאללה הזו, היינו צריכים לחצות שדות מוקשים ולטפס על פני שטח לא אחיד מלא בבורות, תוצאה של ההפצצות הישראליות על דרום לבנון״.

"כל זה החל ב-8 באוקטובר, כאשר חיזבאללה הלך בעקבות חמאס והחל לתקוף את צפון ישראל בשעות שלאחר הטבח ב-7 באוקטובר. עכשיו ישראל אומרת שהיא מבצעת את הפשיטות המוגבלות הללו מעבר לגבול כדי להשמיד את עמדות החיזבאללה האלה ולאפשר לאזרחים ישראלים לחזור לבתיהם בחלק הצפוני של המדינה״, כך ינגסט.

מחבלי חיזבאללה בהלווייתו של איברהים עקיל, צילום: AFP

הכתב הוסיף: "המבצע הקרקעי והאווירי הישראלי נגד דרום לבנון נמשך היום. אנחנו יודעים שמאות לוחמי חיזבאללה נהרגו במבצע, יחד עם מאות אזרחים״.

לצד ההישגים, ינגסט דיווח גם על אבדות בצד הישראלי: "אנחנו יכולים גם לדווח בשעה זו כי שמונה חיילים ישראלים נהרגו מוקדם יותר היום בקרבות עם חיזבאללה״.

הותר לפרסום: שמונה לוחמים נפלו בקרבות בדרום לבנון, צילום: דובר צה"ל

קצין צה״ל מחטיבת הקומנדו שהתראיין לכתבה, אמר כי ״המלחמה שלנו היא לא עם אזרחי לבנון, המלחמה שלנו היא עם חיזבאללה. מאז ה-7 באוקטובר הם ירו כמעט עשרת אלפים רקטות על אזרחי ישראל. בניגוד אליהם אנחנו לא תוקפים אזרחים, אנחנו תוקפים תשתיות טרור״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר