חמאס לקח אחריות על פיגוע הירי ביפו

בארגון הטרור קיבלו אחריות רשמית על הפיגוע הרצחני ביפו ואישרו ששני המחבלים משתייכים לשורותיהם • בנוסף, איימו להמשיך בפיגועים אלה כל עוד נמשכת המלחמה בעזה • פורסמו שמותיהם של שישה מתוך שבעת הנרצחים • פצועה אחת נמצאת במצב קשה מאד ונשקפת סכנה לחייו של פצוע נוסף

הפיגוע ביפו, . צילום: רויטרס

בהודעה רשמית, ארגון הטרור חמאס הודיע הערב (רביעי) כי הוא לוקח אחריות על פיגוע הירי הרצחני ביפו אמש, וכי שני המחבלים שרצחו שבעה בני אדם ופצעו 16 נוספים, משתייכים אליו.

כוחות צה״ל ושב"כ מיפו את בתיהם של שני המחבלים שביצעו את הפיגוע ביפו // דובר צה"ל

בחמאס הוסיפו כי שני המחבלים מהעיר חברון, מוחמד ראשד מסכ ואחמד עבד אל-פתאח אל-הימוני, הם אלה שביצעו את הפיגוע. צוין כי הם משתייכים ל"זרוע הצבאית" של הארגון, גדודי עז א־דין אל-קאסם, ואיימו להמשיך בפיגועים אלה כל עוד נמשכת המלחמה בעזה.

במרכז הרפואי ת״א איכילוב עדיין מאושפזים חמישה פצועים. צוותי בית החולים ייצבו במהלך הלילה את מצבם של הפצועים, אך פצועה אחת עודנה במצב קשה מאד ונשקפת סכנה לחייו של פצוע נוסף.

במהלך היום הותרו לפרסום שמותיהם של שישה מתוך שבעת הנרצחים: ענבר שגב ויגדר, בת 33, תושבת תל אביב ואמא לשלושה ילדים. שחר גולדמן, תושבת העיר לוד בת 30. רויטל ברונשטיין, בת 24 מבת ים. איליה נוזאדזה, אזרח גיאורגיה בן 42. נדיה סוקולנקו תושבת יפו בת 40, ויונאס קרוסיס, אזרח יווני שגר בירושלים ועשה פרויקט צילום של הרכבת הקלה.

ששת הנרצחים בפיגוע ביפו, צילום: GETTY IMAGES

לפי החשד, שני המחבלים נכנסו לקרון הרכבת הקלה שעצרה בתחנה וביצעו ירי לעבר הנוסעים. לאחר מכן, המשיכו רגלית לרחוב שדרות ירושלים, כשהם פוגעים בעוברי אורח עד שנוטרלו על ידי אזרחים וסיירי סל"ע של עיריית ת"א-יפו שהיו במקום.

דובר צה"ל עדכן כי במהלך הלילה כוחותינו מיפו בחברון את בתיהם של שני המחבלים, כשבמקביל, הלוחמים תחקרו ועצרו מספר חשודים המעורבים בסיוע למחבלים ברכישת הנשק והכניסה לישראל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר