בצה"ל מודים: היו פגיעות בבסיסים במהלך המתקפה האיראנית, אך הן לא היו משמעותיות ולא פגעו בכשירות

לא נגרם נזק לחיל האוויר, לכלי הטיס או לאזרחים במהלך התקיפות, בעוד מערכות ההגנה פעלו בהצלחה מרשימה • במקביל, שני בכירים בחיזבאללה חוסלו בדאחייה שבלבנון • צה"ל המשיך בפעולות סיכול אמל"ח במוקדים אסטרטגיים בסוריה

המתקפה האיראנית. צילום: רויטרס

המתקפה האיראנית: כוחות הביטחון הישראלים פעלו הלילה (בין רביעי לחמישי) בצורה רחבה וממוקדת תוך הגנה על כל השטח מפני שיגורים רבים מצד האויב.

ההגנה על העורף פעלה בצורה יעילה, כאשר חלק משמעותי מההתקפות כוונו לעבר בסיסי חיל האוויר. עם זאת, הפגיעות היו בלתי אפקטיביות ולא פגעו ביכולת המבצעית של חיל האוויר. הפגיעות התרחשו בעיקר במבנים מנהלתיים, ולא בליבת המשימות המבצעיות.

דאחייה כעת, צילום: .

סיכולים של בכירים בחיזבאללה התרחשו באזור הדאחייה בלבנון, ובמקביל התבצעו פעולות סיכול אמל"ח בסוריה. המבצע היה נרחב, חיל האוויר פעל בצורה מתואמת עם אוגדות 98 ו-36 בלבנון, וכל מטוסינו המריאו בבטחה ונחתו ללא פגע.

המערכות ההגנתיות של ישראל, כולל חץ, קלע דוד וכיפת ברזל, פעלו באפקטיביות גבוהה, כשלא נרשמו נפגעים בקרב אזרחים, חיילים או קצינים. אין פגיעה בסד"כ או בתשתיות קריטיות, וכל מטוסי חיל האוויר ממשיכים לבצע את משימותיהם בהצלחה. במתקפה אמש לא שוגרו טילים היפרסוניים.  לאיראן אין טילים היפרסוניים.

מערכת טילי החץ הפעולה, צילום: AFP

מערכת ההגנה הישראלית עמדה במבחן הקשה ביותר, והתמודדות אזרחית אחראית אפשרה כניסה מהירה למרחבים מוגנים. מקורות צבאיים מציינים שהאויב אמנם שיגר אלפי פריטים, אך רובם לא היו אפקטיביים. "אנחנו משגרים אלפי חימושים מדויקים, וכל חימוש פוגע," סיכמו הגורמים בצה"ל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר