פיגוע משולב ביפו: שישה בני אדם נרצחו - שני המחבלים חוסלו

לאחר שירו בתוך הרכבת הקלה - ירו באזרחים ברחוב עם נשקים אוטומטיים • המחבלים, מחמד וחסן, שב"חים מחברון, חוסלו לאחר שפצעו תשעה בני אדם • שי פרץ, עד ראייה בזירה: "ראיתי מישהו עם אקדח יורה לכל כיוון, לעבר כל מי שמופיע מולו" • סמוטריץ': "אדרוש שבני המשפחות של המחבלים יגורשו עוד הלילה"

רגע הפיגוע בתל אביב

פיגוע ירי הערב (שלישי) ביפו: שני מחבלים יצאו למסע רצח ברכבת הקלה בשדרות ירושלים - ורצחו שישה תושבים.

המחבלים בעת ביצוע הפיגוע, צילום: ללא

שני המחבלים עלו לרכבת וביצעו ירי בתוכה, לאחר שפגעו באנשים, ירדו מהרכבת וביצעו ירי ברחוב עצמו. פרטי המחבלים: מחמד חלף סאהר רגב וחסן מוחמד חסן תמימי. השניים, שוהים בלתי חוקיים, בשנות העשרים לחייהם ותושבי העיר חברון.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עדכן כי לנוח המצב הביטחוני, הוא סיכם עם המפכ"ל לוי כי 13 אלף מתנדבי כיתות הכוננות ייפרסו באופן מיידי בכל רחבי המדינה.

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע: "אנשים נדרשים לצאת לשטח עם הנשקים הארוכים שלהם, השוטרים פעלו כאן בצורה טובה, אם החשדות נכונים בנוגע למסגד, יש להרוס אותו. צריך לבדוק את זה. לא צריך להכיל, אין הסדרים מדיניים ודיפלומטיה - לכתוש בצורה חד משמעית".

בן גביר בזירת הפיגוע | אבי כהן

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' צייץ: "חבר הקבינט המדיני בטחוני שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: "אדרוש עכשיו בדיון הקבינט שבני המשפחות של המחבלים המתועבים מחברון שביצעו את הפיגוע הקשה ביפו יגורשו עוד הלילה לעזה ובתיהם צריכים להפוך לאיי חורבות למען יראו ויראו. בלי בג"ץ ובלי בצלם".

חנן פרץ, מנהל אגף סל"ע במשטרה סיפר בזירת הפיגוע: "הגיעו מספר צוותים לזירה, הבחינו במחבל עם נשק ארוך מסוג סער שכיוון תוך כדי בריחה את הנשק, ולאחר מכן נוטרל, הפקחים בזירה מנעו פגיעה בעוד אנשים"

תיעוד מפינוי גופת המחבל

רום אלה חובש איחוד הצלה מסר: "בתחילה דווח לנו על שיש פצועים בסמוך לתחנת הרכבת ברחוב שדרות ירושלים. עוברי אורח מסרו לנו כי יש פצועים גם ברחובות סמוכים וחובשים נוספים שבו והמשיכו לזירות נוספות. חלק מהפצועים שטופלו עד ללא הכרה. עד כה פעלנו בארבעה רחובות שונים והאירוע עוד מתנהל".

תיעוד מפינוי גופת המחבל

שי פרץ, עד ראייה בזירת הפיגוע: ״ראיתי בחור רזה גבוה עם אקדח יורה לכל כיוון, כל מי שמופיע מולו, פגע בשתי בחורות ובעוד בחור שעבר עם אופניים, נפגע ונפל על הרצפה, צריך לעשות פה בדק בית״ 

שי פרץ, עד ראייה בפיגוע

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר