דיווח בארה"ב: "איראן תתקוף את ישראל ב-12 השעות הקרובות"

גורם אמריקני ל"פוקס ניוז" כי "זיהינו העברות משגרים באיראן כבר בימים האחרונים לאחר חיסול נסראללה" • מזכיר המדינה, אנתני בלינקן, התייחס לאיומים מאיראן: "ארה"ב עוקבת מקרוב ומחויבת להגנתה של ישראל"• על פי גורמים ישראלים, היעד עשוי להיות שלושה בסיסי צה"ל במרכז הארץ

טיל בליסטי איראני במהלך תרגיל (ארכיון). צילום: אי.פי

דיווחים על היערכות איראנית לירי לכיווון ישראל: בכיר בבית הלבן אמר לרשת ABC כי "איראן נערכת להוציא לפועל מתקפת טילים בליסטיים על ישראל בטווח הזמן המיידי. אנו מסייעים באופן פעיל בהכנות להגנת ישראל מפני מתקפה זו". לפי הבכיר האמריקני, ארה"ב צופה מתקפה דומה בהיקפה לזו שהתרחשה באפריל. הבכיר הוסיף כי "מתקפה צבאית ישירה מאיראן נגד ישראל תביא לתוצאות קשות על איראן".

במתקפה באפריל שוגרו לישראל מאיראן כ-130 טילים בליסטיים, כ-185 כטב"מים ו-36 טילי שיוט.

ב"ניו יורק טיימס" דווח כי להערכת האמריקנים, התקיפה תתרחש במהלך 12 השעות הקרובות. שלושה גורמים ישראלים אמרו ל"ניו יורק טיימס" כי התקיפה תכלול מל"טים בלתי מאוישים וטילים. בכיר בפנטגון אמר ל"סקיי ניוז" בערבית כי טהרן הודיעה לגורמים בינלאומיים על גודל ועיתוי התקיפה הצפויה בישראל.

בכיר אמריקאי מסר כי מדובר בטילים בליסטיים, ואילו גורם אחר טוען כי בשלב זה לא ברור איזה סוג של תקיפה תצא בסופו של דבר לפועל. על פי גורמים ישראלים, היעד עשוי להיות שלושה בסיסי צה"ל במרכז הארץ ומפקדת מודיעין בצפון תל אביב. גורם אמריקני אמר ל"פוקס ניוז" כי "זיהינו העברות משגרים באיראן כבר בימים האחרונים לאחר חיסול נסראללה".

טיל בליסטי של צבא איראן, צילום: רויטרס

מזכיר המדינה, אנתני בלינקן, אמר בהקשר לאיומים מאיראן כי "ארה"ב עוקבת מקרוב אחר האירועים במזרח התיכון ומחויבת להגנתה של ישראל".

על רקע המתיחות האזורית יגיעו למזרח התיכון שלוש טייסות נוספות של ארה"ב, כך אישר פיקוד מרכז של צבא ארה"ב (סנטקום).

שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב עם הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי ובכירי צה״ל, שעסקה ככל הנראה באיומים מכיוון איראן.

גלנט והלוי בקריה, צילום: אלעד מלכה

דובר צה"ל מסר בהצהרה מיוחדת שקיים: "ארה"ב עדכנה אותנו כי זיהתה כוונה של איראן לירות לישראל - לכל ירי יהיו השלכות". עם זאת, תא"ל דניאל הגרי הבהיר כי אין כרגע טילים מאיראן בדרך לישראל.

אנתוני בלינקן, צילום: אי.פי.אי

במקביל, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פרסם הודעה מיוחדת: "אנחנו בעיצומה של מערכה נגד ציר הרשע של איראן. "אמרתי אתמול שאלה ימים של הישגים גדולים ואתגרים גדולים. הישגים גדולים כי סיכלנו את נסראללה ואת צמרת הפיקוד שלו ואת התוכנית של חיזבאללה לכיבוש הגליל.

דוברות רה"מ

"אנחנו נחושים להחזיר את תושבינו בצפון בביטחה לבתיהם. אבל מנגד, יש גם אתגרים גדולים. מה שאני מבקש מכם זה שני דברים:אחד - להישמע בקפדנות להנחיות פיקוד העורף, זה מציל חיים.ושנית - לעמוד יחד. נעמוד יחד איתנים בימי המבחן שלפנינו. ביחד נעמוד, ביחד נלחם וביחד ננצח".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר