דובר צה"ל: ארה"ב עדכנה אותנו כי זיהתה כוונה של איראן לירות לישראל - לכל ירי יהיו השלכות

בהצהרתו השנייה היום, תת אלוף דניאל הגרי הבהיר כי אין כרגע טילים מאיראן בדרך לישראל, וארצות הברית עדכנה על כוונת איראן • עוד אמר כי לכל ירי מאיראן יהיו השלכות • עם זאת, הנחה להשמע להנחיות החדשות של פיקוד העורף: "אני קורא לציבור להמשיך לנהוג באחריות"

דובר צה"ל. צילום: דובר צה"ל

תת אלוף דניאל הגרי מסר הצהרה בפעם השנייה היום (שלישי), לאחר הודעת בכיר הבית הלבן שהתריע כי איראן מתכוננת לירות טילים בליסטיים לישראל. בהצהרתו, הגרי ענה כי אין כעת טילים איראניים בדרך לישראל, אך אם איראן תבחר כן לשגר טילים לישראל, יהיו לכך השלכות.

אמר בהצהרה: "האמריקנים עדכנו אותנו שהם מזהים היערכות לירי טילים בזמן הקרוב, בשלב זה אנחנו לא מזהים איום אווירי ששוגר מאיראן". 

התייחס למתקפה האיראנית הקודמת: "התמודדנו עם איום מסוג זה בעבר, ואנחנו נתמודד איתו גם עכשיו. אני קורא לציבור להמשיך לנהוג באחריות. תקפידו על הנחיות פיקוד העורף, מסבירי פיקוד העורף מחדדים את ההתרעות, מערכי ההגנה האווירית שלנו ערוכים באופן מלא.

בכיר בבית הלבן מסר לפני זמן קצר: "איראן מתכוננת למתקפת טילים בליסטיים על ישראל" עוד גורם בבית הלבן אמר בתגובה: "אם איראן תתקוף את ישראל - יהיו לכך השלכות חמורות".

גם בנימין נתניהו מסר הצהרה משלו לאחר דיווחים אלו: ״אזרחי ישראל, אנחנו בעיצומה של מערכה נגד ציר הרשע של איראן. אנחנו נחושים להחזיר את תושבינו בצפון בביטחה לבתיהם. אבל מנגד, יש גם אתגרים גדולים. מה שאני מבקש מכם זה שני דברים: אחד - להישמע בקפדנות להנחיות פיקוד העורף, זה מציל חיים. ושנית - לעמוד יחד. נעמוד יחד איתנים בימי המבחן שלפנינו. ביחד נעמוד, ביחד נלחם וביחד ננצח״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר