לאחר הירי מלבנון: החמרה בהנחיות פיקוד העורף במרכז ובירושלים

מדיניות התגוננות חדשה הוחלו במרכז הכרמל, ואדי ערה, מנשה, שומרון, שרון, דן, ירקון, השפלה, ירושלים ושפלת יהודה • במסגרת ההנחיות יאסרו התקהלויות של 30 בני אדם מחוץ למבנה ו-300 במבנה • ההנחיות יהיו בתוקף מהיום ב-14:00 עד מוצ"ש

הגבלות פיקוד העורף בירושלים ובמרכז - 1.10 . צילום: פיקוד העורף

לאחר הירי מלבנון לאזור המרכז והשרון מוקדם יותר ורגע לפני החגים פיקוד העורף מודיע היום (שלישי) על החמרה במדיניות ההתנגוננות באזור הכרמל, ואדי ערה, מנשה, שומרון, שרון, דן, ירקון, השפלה, ירושלים ושפלת יהודה.

המדיניות בתוקף החל מיום שלישי, 01 באוקטובר 2024, בשעה 14:00 ועד ליום שבת, 05 באוקטובר 2024, בשעה 20:00.

הגבלת התקהלויות

ההנחיה המרכזית היא הגבלת התקהלויות. התקהלויות ושירותים, ניתן לקיים תחת הגבלות של עד 30 אנשים בשטח פתוח ועד 300 במבנה. משמעות ההחלטה היא הגבלה על משחקי ספורט, הופעות, שמחות, וסגירת חופי הים.

מגבלות על התפילות בחגים? 

רגע לפני ערב ראש השנה, ההגבלות יחולו על מספר המשתתפים בתפילות ובבתי הכנסת הגדולים. בכותל המערבי, שם תוכנן אירוע סליחות גדול ביקשו מפיקוד העורף החרדה לכל הקהל. בפיקוד שוקלים לאפשר תפילה של עד אלף משתתפים. 

סליחות בכותל, צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

במשטרת ירושלים אמרו ל"ישראל היום" כי "הנחיות פיקוד העורף שנכנסו כעת לא מאפשרות התקהלות בכותל, בטדי, בברכת הסולטן וכל המקומות בהם היו צפויים הערב והלילה נוכחות קהל רב של אלפים ועשרות אלפים. המשטרה בירושלים נדרשת לממש את הנחיות אלו של פקע"ר למען ביטחון ושלום הציבור".

פעילויות חינוכיות ומקומות עבודה

  • על פי ההנחיות, ניתן לקיים פעילויות חינוכיות במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן אזעקות.
  • מקומות עבודה יכולים לפעול במבנה או במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות.

אירועים שיבוטלו בעקבות ההגבלות

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר