שתי מכוניות וסוללת נ"מ הופצצו מהאוויר: פרטים נוספים על התקיפה הישראלית בדמשק

לטענת המרכז הסורי לזכויות אדם, שמזוהה עם האופוזיציה הסורית, ישראל תקפה בשני גלים ליד מבנה השייך לשגרירות הלבנונית בדמשק • כמו כן, במרכז דיווחו על תקיפה של מטוס קרב על סוללות נ"מ בסביבת שדה התעופה של אל-מזה, ובאזור אל-כיסווה הקרוב למקום • עוד דווח על הרוג בעל אזרחות סורית, שעבד עם המיליציות הפרו-איראניות, ושני פצועים עם אזרחות זרה

פיצוץ בדמשק (ארכיון). צילום: ללא

פרטים נוספים על התקיפה הישראלית בדרום-מערב דמשק שהתבצעה הלילה, ממנה נהרגו שלושה בני אדם בהם המגישה הסורית ספאא אחמד, ותשעה נוספים נפצעו. המרכז הסורי לזכויות אדם מדווח היום (שלישי) כי לטענת הארגון, שבסיסו בבריטניה ומזוהה עם האופוזיציה הסורית, ישראל תקפה אווירית בשני גלים שתי מכוניות ליד הגן הצרפתי, בשכונת אל-מזה, שבדרום-מערב הבירה. התקיפה בוצעה ליד מבנה השייך לשגרירות הלבנונית בדמשק.

דיווח בסוריה: ישראל תקפה דירה בלב דמשק (21.02.24) // רשתות ערביות

כמו כן, במרכז דיווחו על תקיפה של מטוס קרב על סוללות נ"מ בסביבת שדה התעופה של אל-מזה, ובאזור אל-כיסווה הקרוב למקום. לפי המרכז הסורי, התקיפות הובילו לשלושה הרוגים אזרחיים לפחות, ביניהם המגישה הסורית ספאא אחמד. מדובר באשת תקשורת שמזוהה עם משטר אסד, ועבדה בכלי התקשורת הממשלתיים. באופוזיציה הסורית טענו כי היתה מדווחת בשמחה על טבח של אזרחים.

נוסף על כך, במרכז הסורי דווח על הרוג בעל אזרחות סורית, שעבד עם המיליציות הפרו-איראניות, ושני פצועים עם אזרחות זרה. במרכז ציינו כי יש מידע על שני הרוגים נוספים, אך הוא עדיין לא ודאי. בזירת התקיפה נגרם נזק למכוניות סמוכות ולחנויות.

המגישה הסורית ספאא אחמד, צילום: ללא

בשכונת אל-מזה נמצאים פעילים ובכירים בחיזבאללה הלבנוני ובמשמרות המהפכה, כמו גם בכירים בארגונים פלשתיניים. באפריל האחרון חוסל בשכונה בכיר כוח קודס בלבנון ובסוריה, חסן מהדווי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר