צה"ל: "התחלנו בפעולה קרקעית בדרום לבנון באזור הסמוך לגבול"

מדובר צה"ל נמסר כי מדובר בפעולה קרקעית ממוקדת ומתוחמת במרחב דרום לבנון נגד יעדי ותשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה, במספר כפרים סמוכים לגבול • הכוחות הקרקעיים מלווים בתקיפות של חיל האוויר וכוחות תותחנים

משוריין ישראלי בסמוך לגבול הצפוני. צילום: גטי

דובר צה"ל הודיע הלילה (בין שני לשלישי) כי כוחות צה״ל החלו בפעולה קרקעית ממוקדת ומתוחמת נגד יעדי טרור של חיזבאללה במרחב הסמוך לגבול בדרום לבנון.

"בהתאם להחלטת הדרג המדיני, צה״ל החל לפני מספר שעות בפעולה קרקעית ממוקדת ומתוחמת במרחב דרום לבנון נגד יעדי ותשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה, במספר כפרים סמוכים לגבול, מהם נשקף איום מיידי וממשי ליישובים ישראלים בגבול הצפון", נמסר מדו"ץ.

תיעוד: עשרות מטרות הותקפו ברחבי לבנון // דובר צה"ל

"צה״ל פועל על פי תוכנית סדורה שתוכננה במטה הכללי ובפיקוד הצפון, ואליה הכוחות התאמנו ונערכו בחודשים האחרונים".

הכוחות הקרקעיים מלווים בתקיפות של חיל האוויר וכוחות תותחנים, שתוקפים מטרות צבאיות באיזור במאמץ מתואם עם לוחמי כוחות היבשה.

תיעוד של טיל משוגר ממבנה אזרחי בדרום לבנון // דובר צה"ל

על פי דיווחים זרים, צה"ל קרא מוקדם יותר לתושבי כפרים בדרום לבנון הקרובים לגבול להתפנות.

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי צבא לבנון נסוג ממספר עמדות לאורך הגבול הדרומי, כך על פי עדויות של תושבים מקומיים ומקור ביטחוני. הנסיגה נעשתה לכ-5 קילומטרים מגבול לבנון-ישראל, וכמו כן דווח על הפגזות ישראליות לעבר כפרים בדרום לבנון.

הערוץ הלבנוני "אל-ג'דיד" דיווח מוקדם יותר כי נסיגת צבא לבנון בוצעה לבקשת כוחות יוניפי"ל (כוח האו"ם בלבנון), בשל האפשרות למתקפה קרקעית מצד ישראל. על פי הדיווח, פינוי העמדות התרחש בשעות הערב המוקדמות.

טנקים בסמוך לגבול לבנון, צילום: איי.פי.

מפקד פיקוד צפון, אלוף אורי גורדין, קיים אתמול אישורי תוכניות לקראת הימים הקרובים בפיקוד צפון, ובמקביל הוכרזו מטולה, משגב עם וכפר גלעדי כשטח צבאי סגור. הערב גם התכנס הקבינט הביטחוני לצורך מתן אישורים סופיים להמשך הפעילות בלבנון.

על פי דובר צה"ל: "שלבי המערכה אושרו ומתבצעים בהתאם להחלטת הדרג המדיני. מבצע ״חיצי הצפון״ נמשך על פי הערכת המצב במקביל ללחימה בעזה ובזירות נוספות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר