לקראת פעולה קרקעית: אחרי אזהרת דובר צה״ל בערבית - הלבנונים מדווחים על תקיפה בדאחייה בביירות

על פי דיווחים ברשתות הערביות, ישראל מבצעת פעילות מוגבלת בתוך לבנון על רקע היערכות לתמרון קרקעי • הערוץ הלבנוני MTV מדווח על הפגזות טנקים וארטילריה של צה"ל לעבר הכפרים אל-חיאם, כפרכילא ואל-ווזאני בדרום לבנון • דובר צה"ל בערבית פרסם "אזהרה דחופה לתושבי רובע הדאח'ייה בביירות"

פרישת כוחות שריון טנקים וחי״ר בגליל העליון. צילום: אייל מרגולין/ג'יני

ישראל החלה בפעילות קרקעית מוגבלת בתוך לבנון, כך נמסר מהבית הלבן. במקביל דווח ברשתות ערביות על סדרת תקיפות אוויריות בדאחייה בביירות וביותר מחמישה עיירות בדרום לבנון. על פי דיווחים זרים, צה"ל קרא לתושבי כפרים בדרום לבנון הקרובים לגבול להתפנות, ודובר צה"ל בערבית הוציא אזהרה דחופה לתושבי הדאחייה הדרומית בביירות, לקראת תקיפות נגד יעדי חיזבאללה. הלבנונים מדווחים בשעה זו על תקיפה בדאחייה בביירות.

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי צבא לבנון נסוג ממספר עמדות לאורך הגבול הדרומי, כך על פי עדויות של תושבים מקומיים ומקור ביטחוני. הנסיגה נעשתה לכ-5 קילומטרים מגבול לבנון-ישראל, וכמו כן דווח על הפגזות ישראליות לעבר כפרים בדרום לבנון.

בערוץ "אל-מנאר" המקורב לחיזבאללה דיווחו על תקיפות והפגזות ביותר מ-20 כפרים בדרום לבנון בשעות האחרונות.

הערוץ הסעודי אל-חדת' דיווח על רעש של כלי טיס וטנקים שנשמע בכפר בדרום לבנון, הקרוב יחסית לגבול הישראלי. במקביל, בערוץ אל-ג'דיד נמסר כי הכוחות הישראליים עדיין לא התקרבו לקו הכחול.

בתקשורת הלבנונית הכחישו דיווחים על ניסיונות מצד ישראל להתקדם אל מעבר לגבול, וטענו כי נכון לעכשיו הגבול לא נחדר.

צבא לבנון במתחם במבנה שהותקף, צילום: רויטרס

הערוץ הלבנוני "אל-ג'דיד" דיווח כי נסיגת צבא לבנון בוצעה לבקשת כוחות יוניפי"ל (כוח האו"ם בלבנון), בשל האפשרות למתקפה קרקעית מצד ישראל. על פי הדיווח, פינוי העמדות התרחש בשעות הערב המוקדמות.

בערוץ הסעודי אל-חדת' דווח על "היערכות ישראלית לכניסת כוחות יבשה וקומנדו במטרה לזהות מטרות חיזבאללה ולפוצץ אותן".

תקיפות צה"ל בדרום לבנון, צילום: השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

חבר המועצה המדינית בחיזבאללה, מחמוד קמאטי, אמר ל"אל-מיאדין" כי אם המערכה תתרחב, "בעלי בריתנו יתערבו". במקביל, הערוץ הלבנוני MTV מדווח על הפגזות טנקים וארטילריה ישראליים לעבר הכפרים אל-חיאם, כפרכילא ואל-ווזאני בדרום לבנון, הסמוכים לגבול עם ישראל. בנוסף, הערוץ הלבנוני "אל-מיאדין" מציין כי ההפגזה הארטילרית נמשכת כבר שעתיים באזורים אלו.

בצה"ל ובמערכת הביטחונית נערכים לתמרון קרקעי בלבנון. מפקד פיקוד צפון, אלוף אורי גורדין, קיים אישורי תוכניות לקראת הימים הקרובים בפיקוד צפון, ובמקביל הוכרזו מטולה, משגב עם וכפר גלעדי כשטח צבאי סגור. הערב גם התכנס הקבינט הביטחוני לצורך מתן אישורים סופיים להמשך הפעילות בלבנון.

שר הביטחון יואב גלנט בגבול הצפון, צילום: דובר צה"ל

בכירים ישראלים, ובניהם שר הביטחון יואב גלנט וסגן הרמטכ"ל אלוף אמיר ברעם, רמזו לתחילת התמרון הקרקעי. גלנט אמר כי "השלב הבא במלחמה נגד חיזבאללה יתחיל בקרוב - הוא יהווה גורם משמעותי בשינוי המצב הביטחוני ויאפשר לנו להשלים את החלק החשוב של החזרת התושבים לבתיהם״.

אלוף אמיר ברעם, צילום: ללא קרדיט

אלוף ברעם הוסיף: "ביום שישי האחרון, במבצע מורכב של אגף המודיעין וחיל האוויר, ששילב תעוזה אסטרטגית ומיומנות מרשימה של תזמון אווירי, באנו חשבון עם רב־המרצחים שהנהיג את הציר האזורי הפועל להשמדת ישראל - חסן נסראללה.

 

על פי ה"וושינגטון פוסט", ישראל הודיעה לארה"ב כי המבצע הקרקעי עשוי להתחיל בטווח הזמן המיידי, והפעולות צפויות להיות מוגבלות יותר בהיקפן בהשוואה למלחמת לבנון השנייה ב-2006.

חבר הכנסת והקבינט הביטחוני, יו"ר ש"ס אריה דרעי פרסם בעמוד ה-X שלו תפילה לשלום החיילים.

תפילה של אריה דרעי לשלום החיילים, צילום: עמוד הפייסבוק של אריה דרעי
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר