ביידן מתייחס לדיווחים לגבי מבצע קרקעי בלבנון: "ארגיש בנוח רק כשישראל תעצור"

בארה"ב דווח כי ישראל עשויה לצאת בקרוב לפעולה קרקעית מוגבלת נגד חיזבאללה • הנשיא ביידן נשאל במסיבת עיתונאים אם הוא "מרגיש בנוח" עם האפשרות הזו, והבהיר כי הוא בעד הפסקת אש במזרח התיכון • ברקע ההיערכויות והמשך התקיפות בלבנון, לחץ מצד ארה"ב וצרפת על ישראל להתקדם בציר הדיפלומטי

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן (ארכיון). צילום: אי.אף.פי

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר כי יש להשיג הפסקת אש "עכשיו" במזרח התיכון. דבריו מגיעים לאחר שבארה"ב דווח כי ישראל עשויה לצאת בקרוב לפעולה קרקעית מוגבלת בלבנון. במהלך מסיבת עיתונאים נשאל ביידן האם הוא "מרגיש בנוח" עם האפשרות שישראל תפלוש קרקעית ללבנון, ואמר: "ארגיש בנוח רק כשישראל תעצור".

הנשיא ביידן: "חיסול הנייה לא סייע להפסקת האש" (02.08.24) // רויטרס

כאמור, ישראל הודיעה לארצות הברית על כוונתה לצאת למבצע קרקעי מוגבל בלבנון, כך דווח ב"וושינגטון פוסט". לדברי הגורם, המבצע עשוי לצאת לדרך בקרוב, ויתמקד ב"ניקוי" תשתיות של חיזבאללה לאורך הגבול במטרה להסיר את האיום על יישובי הגבול הישראלים. הגורם הוסיף כי כוחות צה"ל ביצעו היום כניסות מוגבלות בלבנון.

ברקע ההיערכויות והמשך התקיפות בלבנון, לחץ מצד ארה"ב וצרפת על ישראל להתקדם בציר הדיפלומטי. מי שאמון על ניהול המגעים מול ארה"ב הוא השר רון דרמר בעוד בצבא ממשיכים לפעול במדיניות חיסולים וגריעת יכולות מארגון הטרור חיזבאללה.

מחבלי חיזבאללה (ארכיון), צילום: רשתות ערביות

שר החוץ של צרפת ז'אן-נואל ברות הוזעק לאזור כדי ללחוץ בלבנון על אישור להסכם המתגבש. כך בהמשך היום נשמע ראש ממשלת לבנון מביע תמיכה בהסכם מסוג זה, אך כדי שייצא לפועל נדרשת כמובן הסכמה של חיזבאללה לנסיגה מוחלטת מעבר לליטאני והשמדת תשתיות טרור בסמוך לישראל. עד כה לא ניתן ולו סימן לרצון כזה בארגון הטרור. לכן התקיפות הישראליות וההכנות להעמקה נמשכות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר