דיווח בארה"ב: ישראל הודיעה לוושינגטון שהיא מתכננת להתחיל מבצע ממוקד בלבנון

הפעולה תתמקד בעיקר באזור הגבול הצפוני, תוך מאמץ לסלק תשתיות של חיזבאללה, כך דווח ב"וושינגטון פוסט" • עוד דווח כי ישראל הודיעה לארה"ב כי המבצע הקרקעי עשוי להתחיל בטווח הזמן המיידי • שר הביטחון: ״השלב הבא במלחמה נגד חיזבאללה יתחיל בקרוב"

תיעוד מאישורי התוכניות של המפקדים ואימוני הכוחות // דובר צה"ל

ישראל הודיעה לארצות הברית על כוונתה לצאת למבצע קרקעי מוגבל בלבנון, כך דווח ב"וושינגטון פוסט".

לדברי הגורם, המבצע עשוי לצאת לדרך בקרוב, ויתמקד ב"ניקוי" תשתיות של חיזבאללה לאורך הגבול במטרה להסיר את האיום על יישובי הגבול הישראלים. הגורם הוסיף כי כוחות צה"ל ביצעו היום כניסות מוגבלות בלבנון.

מחבלי חיזבאללה, צילום: אי.פי

על פי ה"וושינגטון פוסט", ישראל הודיעה לארה"ב כי המבצע הקרקעי עשוי להתחיל בטווח הזמן המיידי, והפעולות צפויות להיות מוגבלות יותר בהיקפן בהשוואה למלחמת לבנון השנייה ב-2006. גורמים רשמיים ציינו כי ישראל רואה בכך צעד קריטי להגנת אזרחיה באזור הגבול, וזאת לנוכח המתיחות ההולכת וגוברת בצפון המדינה.

גלנט וראשי מועצות בפורום קו העימות, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט אמר לראשי המועצות בפורום קו העימות : "השלב הבא במלחמה נגד חיזבאללה יתחיל בקרוב - הוא יהווה גורם משמעותי בשינוי המצב הביטחוני ויאפשר לנו להשלים את החלק החשוב של החזרת התושבים לבתיהם. את זה אנחנו נעשה, וכמו שאמרתי כאן לפני חודש: אנחנו נעביר את מרכז הכובד, כך אני אומר עכשיו: אנחנו נשנה את המצב ונחזיר את התושבים הביתה בכל מעמד שהעניין יידרש״

 

רק אתמול, גורמים אמריקניים בכירים אמרו כי ישראל ככל הנראה החלה בפעולות צבאיות מצומצמות בגבול לבנון, או צפויה לעשות זאת בקרוב. על פי הדיווח לרשת ABC, מדובר ב"תנועות גבול" שמטרתן לפגוע בעמדות חיזבאללה הסמוכות לגבול.

לדברי הגורמים, ישראל טרם קיבלה החלטה סופית לגבי מבצע קרקעי נרחב בלבנון, אך היא ערוכה לאפשרות כזו. "אם יתרחש מבצע קרקעי, היקפו צפוי להיות מוגבל", ציין אחד המקורות. "המטרה העיקרית היא לאפשר לעשרות אלפי העקורים מצפון ישראל לשוב לבתיהם בבטחה". הגורמים הדגישו כי חיסול הנהגת חיזבאללה לבדו לא יספיק להשגת מטרה זו, ונדרשת פעולה נרחבת יותר.

ביממות האחרונות מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין יחד עם מפקד אוגדה 36, תת-אלוף מורן עומר, מפקד אוגדה 98, תת-אלוף גיא לוי ומפקד אוגדה 91, תת-אלוף שי קלפר קיימו אישורי תוכניות לימים הקרובים בפיקוד הצפון.

כוחות צה"ל נערכים לכניסה לשלב הבא בלחימה, צילום: דובר צה"ל

כחלק מהגברת המוכנות ללחימה קיימו כוחות צה״ל מחטיבה 188 אימונים בסמוך לגבול הצפוני ובמפקדות. כמו כן, התקיימו תרגולים של מחלקות הגנת היישובים למתן מענה למגוון תרחישים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר