דיווח בלבנון: בתקיפה ישראלית בשכונה מצפון לדאחייה חוסל מזכ"ל ג'מעאת אלאסלאמייה, השייח' מוחמד טקוש

ג'מעאת אלאסלאמיה היא תנועה מוסלמית סונית המזוהה עם האחים המוסלמים. מאז אוקטובר 2023 היא משתתפת בפעילות טרור נגד ישראל לצד חיזבאללה וארגונים אחרים בלבנון • על פי הדיווח של הערוץ MTV הלבנוני בתקיפה נהרגו ארבעה אנשים, ביניהם השייח' טקוש, זכריא בזי ועלי רחאל • אזעקות נשמעו ברמות נפתלי

מוחמד טקוש, משמאל, בפגישה עם הנייה. צילום: רשתות ערביות

היום ה-360 למלחמה: דובר צה"ל: כלי טיס של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר, באופן ממוקד ובהכוונה מודיעינית של אמ״ן ופיקוד הדרום, מחבלים שפעלו במתחם פיקוד ושליטה של ארגון הטרור חמאס. לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שחצתה לשטח הארץ מלבנון - אזעקה נשמעה ברמות נפתלי. בלבנון מדווחים: בתקיפה הישראלית בשכונה מצפון לדאחייה חוסל מזכ"ל ג'מעאת אלאסלאמייה, השייח' מוחמד טקוש.

עדכונים שוטפים

03:00: דובר צה"ל: צה"ל תקף באמצעות מטוסי חיל האוויר, עשרות משגרים ומבנים בהם אוחסנו אמצעי לחימה של חיזבאללה בבקאע שבלבנון.

02:30: דובר צה״ל: לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה, לפני זמן קצר, מטרה אווירית חשודה שחצתה לשטח הארץ מלבנון. ההתרעות על ירי רקטות וטילים הופעלו במרחב רמות נפתלי מחשש לנפילת שברי יירוט.

01:59: דיווח לבנוני: מזכ"ל ג'מעאת אלאסלאמייה, השייח' מוחמד טקוש, חוסל בתקיפה הישראלית בביירות. (שחר קליימן)

מוחמד טקוש, בחליפה האפורה, בפגישה עם נסראללה, צילום: רשתות ערביות
מזכ"ל ג'מעאת אלאסלאמיה, השייח' מוחמד טקוש, צילום: ללא

01:45: הערוץ MTV הלבנוני דיווח על מידע שלפיו יעד התקיפה בביירות הוא זכריא בזי, מג'מעאת אלאסלאמיה, ארגון אסלאמיסטי המקורב לחמאס. (שחר קליימן)

01:34: ראשוני: צה״ל תוקף כעת מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הבקאע שבלבנון.

01:29: דובר צה"ל: כלי טיס של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר, באופן ממוקד ובהכוונה מודיעינית של אמ״ן ופיקוד הדרום, מחבלים שפעלו במתחם פיקוד ושליטה של ארגון הטרור חמאס, שהוקם במרחב ששימש בעבר כבית הספר ״אבו ג׳עפר מנצור״ שבצפון רצועת עזה.

01:11: מקורות לבנוניים דיווחו על תקיפה שכוונה לדירת מגורים בביירות. (שחר קליימן)

01:00: הערוץ הלבנוני "אל-ג'דיד" מדווח על תקיפה אווירית קשה של צה"ל בביירות. לפי הערוץ הלבנוני MTV התקיפה התמקדה בביירות, באתר ליד גשר אל-כולא. (שחר קליימן)

תקיפה ישראלית מדרום לדאחייה בביירות, צילום: רשתות ערביות

00:46: חיזבאללה מכחיש את הדיווח לגבי בחירת של האשם ספי א-דין למזכ"ל הארגון: "החדשות בעניין ההליכים הארגוניים בחיזבאללה אחרי מות נסראללה הן חסרות חשיבות. ניתן לסמוך רק על הודעה רשמית מטעם הנהגת חיזבאללה". (שחר קליימן)

00:22: דיווח פלשתיני: כטב"מ של צה"ל תקף רכב בצפון אזור חאן יונס, שלושה הרוגים במקום. (שחר קליימן)

00:06: סעודיה הצהירה כי היא תומכת בעם הלבנוני לנוכח המצב הנוכחי, זאת בתגובתה הראשונה מאז חיסול מנהיג חיזבאללה. משרד החוץ הסעודי הדגיש את חשיבות שמירת ריבונותה של לבנון, ללא אזכור ישיר לחיסול נסראללה. (רויטרס)

בהכנת הידיעה השתתפו: לילך שובל, עידן אבני, שחר קליימן, אריאל כהנא, שירית אביטן כהן, יואב לימור, חנן גרינווד, רן רזניק, איליה יגורוב, אבי כהן, מישל מכול, מיטל יסעור בית-אור, איציק סבן, אפרת פורשר, יהודה שלזינגר, ירון דורון, נטע בר, אסף גולן, רונית זילברשטיין, סוניה גורודיסקי, שמעון יעיש, היאלי יעקבי-הנדלסמן, יורי ילון, נועם (דבול) דביר, אייל לוי, טל אריאל יקיר, דוד ברון, מרב סבר, דור מלול ומתי טוכפלד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר