ארגון הטרור החזית העממית: צה"ל חיסל שלושה בכירים שלנו בתקיפה בלב ביירות

הלילה הופצצה דירה בבניין מגורים הקרוב לגשר אל-כולא • על פי כלי תקשורת לבנוניים, מדובר בפעולה ישראלית ראשונה בביירות מאז תחילת המלחמה מחוץ לדאחייה - מעוז חיזבאללה • בין ההרוגים: חבר ב"לשכה המדינית" של הארגון הפלשתיני ומפקד "המחלקה הצבאית" שלה בלבנון • מוקדם יותר, דווח על מותו של מזכ"ל ג'מעאת אלאסלאמיה, ארגון מוסלמי סוני המקורב לחמאס • עם זאת, בכלי תקשורת ערביים דווח כי הוא לא היה יעד התקיפה

אזור התקיפה הישראלית מצפון לדאחייה בביירות. צילום: רשתות ערביות

ארגון הטרור של החזית העממית הודיע בלילה שבין ראשון לשני על מותם של שלושה ממחבליו בתקיפה ישראלית בביירות, כך פורסם בכלי תקשורת ערביים. ההודעה מגיעה אחרי דיווחים סותרים לגבי גורלו של בכיר בג'מאעת אלאסלאמיה.

הדמייה ברשת אל ערבייה של חיסול נסראללה

לפי ההודעה, מדובר בשלושה בכירים: מוחמד עבד אל-עאל, עימאד עוודה ועבד א-רחמן עבד אלעאל. עוד דווח כי עבד אלעאל היה חבר בלשכה המדינית של החזית העממית. עימאד עוודה היה "המפקד המחלקה הצבאית" של החזית העממית בלבנון.

בכיר החזית העממית עבד אל-עאל שחוסל בביירות, צילום: רשתות ערביות
בכיר החזית העממית עימאד עווד שחוסל בביירות, צילום: רשתות ערביות

לקראת השעה 01:00 דווחו כלי תקשורת לבנוניים על תקיפה במרכז ביירות. ההפצצה כוונה לכיוון לדירה בבניין מגורים הקרוב לגשר אל-כולא. הפעם לא מדובר בתקיפה בדאחייה, אלא על פי הדיווחים בפעולה ישראלית ראשונה בבירה הלבנונית מעבר לרובע המזוהה עם חיזבאללה.

הערוץ MTV הלבנוני דיווח על מידע שלפיו יעד התקיפה בביירות הוא מזכ"ל ג'מעאת אלאסלאמיה, השייח' מוחמד טקוש - ארגון אסלאמיסטי המקורב לחמאס. בתקיפה, על פי הדיווח, נהרגו ארבעה אנשים, ביניהם השייח' טקוש, זכריא בזי ועלי רחאל.

ג'מעאת אלאסלאמיה היא תנועה מוסלמית סונית המזוהה עם האחים המוסלמים. מאז אוקטובר 2023 היא משתתפת בפעילות טרור נגד ישראל לצד חיזבאללה וארגונים אחרים בלבנון. התנועה מפעילה מיליציית טרור שנקראת "כוחות אל-פג'ר".

מוחמד טקוש, בחליפה האפורה, בפגישה עם נסראללה, צילום: רשתות ערביות

במהלך החודשים האחרונים, צה"ל חיסל מספר גורמים בארגון, שפעלו במקביל בשלוחה הלבנונית של חמאס. מוחמד טקוש ניהל קשרים עם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה שחוסל, וכן עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, שחוסל בטהרן בקיץ האחרון.

מזכ"ל ג'מעאת אלאסלאמיה, השייח' מוחמד טקוש, צילום: ללא

עם זאת, ברשת "אל-ערביה" הסעודית דווח כי מוחמד טקוש לא היה היעד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר