התקיפה בתימן: לא ניתן להכניס דלק מהים לצפון מערב המדינה, צה"ל פועל על פי דיווחים בזירות נוספות

בצה"ל אומרים כי לא יאפשרו התעצמות מחודשת מאיראן, באוויר או ביבשה, ומטפל באזור הגבול • עוד הדגישו כי יתקפו בכל מקום בו מאוחסן אמל"ח, מעל ומתחת לקרקע

הפיצוץ בתימן לאחר התקיפה הישראלית. צילום: ללא

צה"ל תקף שוב בתימן נגד החות'ים, בפעם השנייה לאחר מספר אירועים בהם הופעל כוח נגד מטרות אזרחיות ישראליות, כולל ירי טילים בימים האחרונים. התקיפה כוונה נגד תשתיות בשימוש ארגון הטרור החות'י, הנראות כמו נמל אך משמשות את המערך הצבאי שלהם. בין היתר, הותקף מסוף דלקים נוסף וכן תחנות כוח באזור חודיידה.

בצה"ל אומרים כי כתוצאה מהפעולה, לא ניתן כרגע להכניס דלק מהים לצפון מערב תימן, שהיא הטריטוריה של החות'ים. במקביל, צה"ל פועל במספר זירות נוספות. על פי מקורות זרים, ב-16 השעות האחרונות בוצעו פעולות בזירות שלא ניתן לפרט, כולל בלבנון, וכן סוכלו בכירים בארגוני טרור.

תקיפה בחודידה נמל כדור אש | / רשתות ערביות

ברצועה, נמשכות הפעולות נגד חמ"לים ומפקדות באזורים ההומניטריים, ומתבצע סיוע אווירי לפעילות ביהודה ושומרון. במקביל, מתמודד צה"ל עם איומים מגוונים כולל ירי טילים מלבנון ותימן, וכטב"מים מעיראק ולבנון.

בלבנון מתבצע רצף של פעולות סדירות וסיכולים נגד בכירי חיזבאללה, במטרה לאפשר את חזרת תושבי הצפון בביטחון. צה"ל מדגיש כי יתקוף בכל מקום בו מאוחסן אמל"ח, מעל ומתחת לקרקע. מאז 7 באוקטובר, כלי טיס ישראליים טסים מעל לבנון ופוגעים במערך ההגנה של חיזבאללה, אם כי הארגון עדיין מהווה איום.

בצה"ל אומרים כי הצבא מסתכל קדימה ומצהיר כי לא יאפשר התעצמות מחודשת מאיראן, באוויר או ביבשה, ומטפל באזור הגבול. עם זאת, מודגש כי הבעיה לא תיפתר בשבוע אחד וכי לחיזבאללה יהיה זמן התאוששות. צה"ל ממשיך להיערך ולא מקל ראש באיומים השונים.

במהלך המלחמה, הטרור בנה מערך טק"א (טילי קרקע-אוויר) מתקדם, כולל הכנסת אמל"ח חדש שלא היה ברשותם קודם לכן. בצה"ל מוסרים כי למרות האתגרים, כוחותינו הצליחו להפיל מספר כטב"מים (כלי טיס בלתי מאוישים). עם זאת, לקח זמן ללמוד את המהלכים של האויב. ההערכה היא שהמערך עדיין פעיל ויש לו יכולות נוספות שטרם נחשפו.

כטב״מ שחדר מלבנון טס בשמי עמק החולה 15 ספטמבר 2024, צילום: אייל מרגולין - ג׳יני

בתוך כך, צה"ל הצליח לפגוע באופן משמעותי ביכולות של חיזבאללה. ניתן לומר כי נפגע רוב היכולות, ולא מדובר ברוב קטן. עם זאת, האיום עדיין קיים ויש להישאר ערניים.

בעקבות הפעילות המבצעית שלנו והשיפור במערכות ההגנה, שונו ההנחיות לאוכלוסייה באזור חיפה. אנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם פיקוד העורף כדי לספק הנחיות מעודכנות ואחראיות לאזרחים. חשוב להדגיש כי אין מצב של ביטחון מוחלט, וקיימת מידה מסוימת של נטילת סיכון.

עם זאת, בצה"ל מוסרים כי קיימת הגנה טובה ומערך התגוננות אזרחית יעיל. בצה"ל ממשיכים לעקוב אחר המצב ולהתאים את הפעולות בהתאם להתפתחויות בשטח, תוך שמירה על ביטחון אזרחי ישראל כעדיפות עליונה.

החימושים מנוהלים בצורה אחראית מאוד. בצה"ל אומרים כי כל הזמן דואגים לעשות איומים מתפתחים וקיימים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר