התחדשו התקיפות בדאחייה בביירות | תיעודים מהזירה

בלבנון דיווחו על חידוש התקיפות בדאחייה - יעד התקיפה - מפקד יחידה 1600 בחזבאללה • צה"ל אישר ומסר כי פרטים נוספים יינתנו בהמשך • לפי הדיווח בערוץ אל-מיאדין הלבנוני - מדובר בשתי תקיפות - אחת כוונה ל"אישיות" בדירת מגורים • הערוץ הלבנוני "אל-מיאדין" מדווח על נפגעים

תיעוד לבנוני מהתקיפה בדאחייה // רשתות ערביות

דובר צה"ל מאשר כי צה"ל תקף היום (ראשון) באופן ממוקד בדאחייה שבביירות ומסר כי "פרטים נוספים בהמשך". הערוץ הסעודי אל-חדת' מדווח כי התקיפה כוונה לעבר דירה באזור אל-ע'בירי. לפי הדיווח בערוץ אל-מיאדין הלבנוני - מדובר בשתי תקיפות. בהמשך, בוצעו תקיפות נוספות נגד יעדי חיזבאללה.

ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'" דיווח מפי גורמים כי היעד בתקיפה האחרונה של צה"ל הוא מפקד יחידה 1600 בחיזבאללה.

 

סוכנות הידיעות הלבנונית דיווחה על תקיפה באזור אל-רוביירי בדאחייה הדרומית שכוונה לעבר "אישיות" בדירת מגורים. הערוץ הלבנוני "אל-מיאדין" המקורב לחיזבאללה מדווח על נפגעים בדירה שהותקפה.

חשבונות שמזוהים עם חיזבאללה פרסמו את תמונתו של עלי כרכי, מפקד גזרת דרום לבנון בארגון הטרור. רשת "סקיי ניוז" בערבית מדווחת מפי מקור ישראלי כי יעד התקיפה בדאחייה הוא עלי אבו רדא, מפקד יחידת בדר בדרום לבנון של חיזבאללה. שני מקביליו חוסלו גם הם בחודשים האחרונים.

עוד מאזור אל-ע'בירי בדאחיה, צילום: רשתות ערביות

בתוך כך, חיזבאללה פרסם הודעה רשמית על מותו של עלי כרכי, מספר שלוש בארגון הטרור ומפקד חזית הדרום בארגון, שחוסל יחד עם מזכ"ל הארגון חסן נסראללה בתקיפה בדאחייה בביירות.

חיזבאללה גם הודיע רשמית גם על מותו של נביל קאוק - מפקד יחידת הביטחון המונע של ארגון הטרור וחבר המועצה המרכזית שחוסל אתמול. בר צה"ל מסר מוקדם יותר כי קאוק נחשב למקורב לצמרת ארגון הטרור, ועסק באופן ישיר בקידום מתווי טרור נגד מדינת ישראל ואזרחיה. הוא הצטרף לארגון בשנות ה-80, ונחשב למוקד ידע מרכזי בתחומו. בעברו כיהן כסגן אחראי אזור הדרום מטעם המועצה המבצעת, אחראי אזור הדרום וסגן יושב ראש המועצה המבצעת.

תקיפות בדאחייה, צילום: רשתות ערביות

מוקדם יותר דובר צה"ל עדכן כי הצבא ממשיך במבצע "חיצי הצפון", ותוקף בשטח לבנון מטרות טרור של חיזבאללה. מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונת פיקוד הצפון, תקפו בשעות האחרונות מטרות טרור של הארגון ברחבי לבנון. בין המטרות שהותקפו - משגרים שכוונו לעבר עורף מדינת ישראל, מחסני אמצעי לחימה ומבנים צבאיים של הארגון.

התרעות על ירי רקטות הופעלו בנהריה, נוף הגליל, עפולה, מגדל העמק, נצרת, עמק יזרעאל, מנות, שלומי, יערה, בן עמי, איזור תעשייה מילואות צפון, גשר הזיו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר