הערכה: זאת סיבת המוות של נסראללה בתקיפה בדאחייה

גופתו של מנהיג חיזבאללה חולצה הבוקר מהבור שנפער כתוצאה מהתקיפה האווירית העוצמתית בביירות • על פי גורמים רפואיים וביטחוניים בלבנון, הגופה אותרה שלמה ללא סימנים לפגיעה ישירה מהטילים

זירת חיסולו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. צילום: איי.פי

גופתו של מנהיג חיזבאללה, סייד חסן נסראללה, חולצה היום (ראשון) מהאתר של תקיפה אווירית ישראלית על הפרברים הדרומיים של ביירות. על פי עדויות של מקור רפואי ומקור ביטחוני לרויטרס, הגופה חולצה שלמה.

בעוד שהצהרת חיזבאללה בשבת המאשרת את מותו של נסראללה לא אמרה כיצד בדיוק הוא נהרג וגם לא מתי תתקיים הלווייתו, שני המקורות אמרו שעל גופתנו לא נמצאו פצעים ישירים ונראה שסיבת המוות הייתה טראומה מעוצמת הפיצוץ .

הבוקר, פרסמה התקשורת הערבית תיעוד של אחד הבורות שנוצרו כתוצאה מהתקיפה על נסראללה ומפקדי חיזבאללה ביום שישי, בלב הדאחייה בביירות. יש לציין כי גופתו של נסראללה כבר זוהתה והועברה משם.

בהודעה חריגה, הצבא הלבנוני קרא לאזרחים "לשמור על האחדות הלאומית" בעקבות תקיפות ישראליות שהובילו להרג מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, וליותר מאלף הרוגים. ההודעה הזהירה מפני "היגררות אחרי פעולות העלולות לפגוע בשלום האזרחי בשלב מסוכן זה בהיסטוריה של מולדתנו". הצבא האשים כי "ישראל פועלת ליישום תוכניותיה החתרניות ולהפצת פילוג בין הלבנונים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר