צה"ל מאשר: נביל קאווק, סגנו של מזכ"ל חיזבאללה המיועד, חוסל בביירות

קאווק נחשב למקורב לצמרת ארגון הטרור חיזבאללה, ועסק באופן ישיר בקידום מתווי טרור כנגד מדינת ישראל ואזרחיה, גם בימים האחרונים • קוואק הצטרף לארגון בשנות ה-80, ונחשב למוקד ידע מרכזי בתחומו • בעברו כיהן כסגן אחראי אזור הדרום מטעם המועצה המבצעת, אחראי אזור הדרום וסגן יושב ראש המועצה המבצעת

נביל קאווק.. צילום: רשתות ערביות

דובר צה״ל הודיע היום (ראשון) כי צה״ל חיסל את המחבל נביל קאווק, מפקד יחידת הביטחון המונע של חיזבאללה וחבר המועצה המרכזית של חיזבאללה. 

נביל קאווק, צילום: דובר צה"ל

קאווק נחשב למקורב לצמרת ארגון הטרור חיזבאללה, ועסק באופן ישיר בקידום מתווי טרור כנגד מדינת ישראל ואזרחיה, גם בימים האחרונים. קוואק הצטרף לארגון הטרור בשנות ה-80, ונחשב למוקד ידע מרכזי בתחומו. בעברו כיהן כסגן אחראי אזור הדרום מטעם המועצה המבצעת, אחראי אזור הדרום וסגן יושב ראש המועצה המבצעת. קאווק הרבה להופיע בתקשורת, לייצג את חיזבאללה בפני האוכלוסייה השיעית ולהתבטא בתחומים פוליטיים, צבאיים ואסטרטגיים.

 

הבוקר דווח בגופי התקשורת התומכים בחיזבאללה כי קאווק חוסל בדאחייה. קאווק הוא סגנו של ספי א-דין, שמועמד לרשת את חסן נסראללה שחוסל ביום שישי. קאווק הוא גם אחד מחברי המועצה המרכזית של חיזבאללה. ההתנקשות בו, מראה שגם בכירים בזרוע הפוליטית של ארגון הטרור נמצאים על הכוונת של צה"ל. בימים האחרונים אכן נהרגו שני אנשי דת של חיזבאללה.

א-סייד האשם ספי א-דין, ראש המועצה המבצעת בחיזבאללה (ארכיון), צילום: רויטרס

קאווק הוא בן 60 ועבר תקופת לימודי דת ארוכה בעיר קום באיראן במשך עשר שנים ( מאז 1982 עד 1992). בעבר הוא שימש ראש הגזרה הדרומית במשך 15 שנה, מ-1995 ועד 2010. בסוף אותה תקופה מונה לסגן ראש המועצה המבצעת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר