דיווח: ייתכן כי ישראל כבר החלה בפעילות קרקעית מצומצמת בגבול לבנון

גורמים אמריקניים דיווחו לרשת ABC כי צה"ל החל או עומד להתחיל בקרוב פעילות צבאית מוגבלת בגבול הצפון • עוד הוסיפו כי טרם התקבלה החלטה סופית בנוגע למבצע קרקעי רחב היקף

חטיבה 7 באימון בצפון. צילום: דובר צה"ל

גורמים אמריקניים בכירים אמרו היום (ראשון) כי ישראל ככל הנראה החלה בפעולות צבאיות מצומצמות בגבול לבנון, או צפויה לעשות זאת בקרוב. על פי הדיווח לרשת ABC, מדובר ב"תנועות גבול" שמטרתן לפגוע בעמדות חיזבאללה הסמוכות לגבול.

תקיפות חיל האוויר בלבנון // דובר צה"ל

לדברי הגורמים, ישראל טרם קיבלה החלטה סופית לגבי מבצע קרקעי נרחב בלבנון, אך היא ערוכה לאפשרות כזו. "אם יתרחש מבצע קרקעי, היקפו צפוי להיות מוגבל", ציין אחד המקורות. "המטרה העיקרית היא לאפשר לעשרות אלפי העקורים מצפון ישראל לשוב לבתיהם בבטחה".

הגורמים הדגישו כי חיסול הנהגת חיזבאללה לבדו לא יספיק להשגת מטרה זו, ונדרשת פעולה נרחבת יותר.

תקיפות צה"ל בלבנון, צילום: AFP

עוד אמרו הגורמים כי ארה"ב קיבלה התראה קצרה ביותר, של "מספר דקות בלבד", לפני חיסול מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, מה שעורר מורת רוח בקרב גורמים אמריקנים, שחששו מתגובות עוינות אפשריות לחיסול.

"אנחנו נושאים בהרבה סיכונים באזור," אמר אחד הגורמים, "ואנשינו לא קיבלו זמן מספיק להתכונן". עם זאת, הודגש כי קיימת כרגע סובלנות מצד ארה"ב, וכי "האינטרסים של ארה"ב באזור עלולים להיפגע קשות" אם יאבדו את הקשר עם הישראלים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר