פצצות בעשרות טון חדרו לבונקר שבו שהה נסראללה - קולות הקשר מרגע התקיפה: "עד הניצחון"

מטוסי F15i המריאו מבסיס חצרים והטילו פצצות בעשרות טון במפקדה המרכזית של ארגון הטרור חיזבאללה. היעד - חסן נסראללה. דובר צה"ל אישר את החיסול ופרסם את תיעוד השיחה בין מפקד חיל האוויר למפקד הטייסת שהוביל את התקיפה: "הבאתם פה הצגת ניצחון". רויטרס: מנהיג איראן חמינאי הועבר למקום בטוח וקרא: "להתעמת עם המשטר הישראלי". חיזבאללה מאשר סופית: "חסן נסראללה חוסל"

מטוס F15i של טייסת 69 שחיסלה את נסראללה. צילום: דודו גרינשפן

צה"ל חיסל אתמול במתקפה דרמטית בלב הדאחייה בביירות את מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה. מטוסי F15i המריאו מבסיס חצרים והטילו פצצות במשקל עשרות טון על הבונקר של המפקדה המרכזית של ארגון הטרור חיזבאללה. היום (שבת) פרסם דובר צה"ל את קולות הקשר בשיחה בין מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר ומפקד טייסת 69 שביצעה את התקיפה. אחרי שעות של שתיקה: גם ארגון הטרור חיזבאללה הוציא הודעה רשמית: "חסן נסראללה חוסל". 

השיחה בין מפקד חיל האוויר למפקד הטייסת שחיסלה את נסראללה | דובר צה"ל

"אתם הבאתם פה הצגת ניצחון אני מקווה!", אמר מפקד חיל האוויר. "ישר כוח אנחנו מקווים שגדענו פה את ארגון הטרור הזה. ישר כוח גאווה גדולה".

מטוסי חיל האוויר נוחתים בבסיס חצרים לאחר חיסול נסראללה | דובר צה"ל

מפקד טייסת 69, הטייסת האסטרטגית של חיל האוויר, שבנויה לשאת פצצות כבדות, ענה: "תודה רבה מח"א (מפקד חיל האוויר) אנחנו נגיע לכל אחד ולכל מקום. ונעשה כל מה שנדרש כדי להחזיר את החטופים ואת תושבי הצפון הביתה". בר סיכם וענה: "עד הניצחון – ישר כוח".

גם בחיזבאללה מאשרים: חסן נסראללה חוסל, צילום: אי.פי.איי

אחרי החיסול: צה"ל תקף יותר מ-140 מטרות בלב הדאחייה

צה"ל החל מהלילה המשיך לתקוף עשרות מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה. יותר מ-140 מטרות משגרים שכוונו לעבר עורף מדינת ישראל, מבנים בהם אוחסנו אמצעי לחימה, אמצעי לחימה אסטרטגיים של הארגון, אתרי ייצור אמצעי לחימה ותשתיות צבאיות נוספות.

שרשרת הפיקוד הצבאית של ארגון הטרור חיזבאללה, צילום: דובר צה"ל

על פי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס, המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי הועבר ל'מקום בטוח'. חמינאי קרא לעולם המוסלמי להגיב לחיסול ולתקיפות בלבנון. "עליכם לעמוד לצד העם הלבנוני וחיזבאללה הגאה - בכל אמצעי שיעזור להתעמת עם המשטר החלש (של ישראל". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר