דובר צה"ל: בשעות הקרובות נתקוף יכולות אסטרטגיות של חיזבאללה מתחת לפני האדמה בדאחייה

תא"ל דניאל הגרי התריע כי מטוסי חיל האוויר שחגים מעל נמל התעופה בביירות יתקפו בקרוב מערכים של "טילי חוף" מתחת לשלושה בניינים בדאחייה • על התקיפה שכוונה לחסן הסראללה: "היא הייתה מאוד מדויקת", אמר אך ציין כי אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי: "בשעות הקרובות נתקוף נכסים אסטרטגיים של חיזבאללה בדאחייה" // דובר צה"ל

"בשעות הקרובות צה"ל יתקוף נכסים ויכולות אסטרטגיות של חיזבאללה מתחת לפני האדמה בשלושה בניינים ברובע הדאחייה בביירות", כך אמר הערב (שישי) דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי בהצהרה מיוחדת. 

הדמייה של בניין אשר תחתיו מרתף תת-קרקעי שיועד לאחסון טילי חוף-ים // דובר צה"ל

הגרי אמר כי צה"ל יתקוף "טילי חוף" שמקורם באיראן וכי מטוסי חיל האוויר מפטרלים באזור נמל התעופה של ביירות ופנה לתושבים להתפנות מהאזור. 

הודעתו של הגרי מגיעה כשעה לאחר שדובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי קרא לתושבי שלושה בניינים ברובע להתפנות לפחות למרחק של כ-500 מטרים מהם במטרה שלא יפגעו. 

צה"ל קורא לתושבים בדאחייה להתפנות, צילום: נגכנגכ

הוא התייחס לתקיפה הנרחבת ברובע מוקדם יותר היום, שכוונה למזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה "צה"ל נמצא במוכנות שיא בכל הגזרות. בודקים את תוצאות התקיפה בדאחייה. התקיפה שלנו הייתה מאוד מדוייקת", אמר. עם זאת ציין כי אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף.

במענה לשאלה האם ישראל ערוכה לתגובה איראנית לחיסול והאם צה"ל ערוך לתקיפה באיראן ענה: "צה"ל ערוך בהגנה ובהתקפה". עוד הוסיף: "יש לנו תכניות בקשר לצפון, אעדכן גם במהלך הלילה". 

פיצוצים אדירים בזמן תקיפות צה"ל בדאחייה: תיעוד

 

צה"ל הגביר את פעילותו הצבאית בלבנון ובסוריה, כולל תקיפה משמעותית על מפקדת חיזבאללה בדאחיי והזהיר את איראן שלא להנחית מטוסים בנמל התעופה של ביירות, לאור זיהוי כוונתה לחמש את חיזבאללה באמצעי לחימה.

במקביל, הרמטכ"ל קיים הערכת מצב עם צמרת צה"ל בדגש על כלל הזירות, לרבות יהודה ושומרון ועזה. "אנו בחלון הזדמנויות לפגוע קשות בחיזבאללה ומחויבים להביא תוצאות", אומרים בצה"ל. באשר לאיראן, ממליצים בצה"ל להמשיך לעקבות אחר כל שלוחותיה, בעיראק, בתימן ובסוריה.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר