דריכות בישראל לאחר התקיפה בדאחייה: לא שוללים שאיראן תנסה להגיב

בעקבות המתקפה החריגה בהיקפה של המפקדה הראשית של נסראללה וארגונו, בארץ נושאים את עיניהם לטהרן, שם החשבון עוד פתוח עקב חיסולו של איסמעיל הנייה בסוף חודש יולי • גורם ביטחוני בכיר באיראן: "טהרן בוחנת את המצב של נסראללה"

דובר צה"ל: תקפנו את המפקדה המרכזית של חיזבאללה, אין שינוי בהנחיות // דובר צה"ל

לאחר שצה"ל תקף הערב (שישי) בלב הדאחייה של ביירות את המפקדה המרכזית של חיזבאללה, בישראל לא שוללים אפשרות שאיראן תחליט להגיב. "חשבון הנקמה" של טהרן עם ישראל פתוח מאז חיסולו של הנייה ב-31 ביולי. גורם ביטחוני בכיר באיראן מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "טהרן בוחנת את המצב של נסראללה".

צה"ל תקף את המפקדה המרכזית של חיזבאללה בדאחייה // רשתות ערביות

לקראת תקיפה מאיראן: נסראללה, נתניהו וחמינאי, צילום: אי.אף.פי, רויטרס ואורן בן חקון

בתוך כך, כוננות גבוהה מאוד נרשמת כעת במערכת הביטחון לקראת אפשרות שבעקבות התקיפה חיזבאללה ישבור את הכלים ויירה מטחים כבדים לעבר ישראל. השגרירות האיראנית בביירות: "הפשע הישראלי הוא הסלמה מסוכנת שמשנה את כללי המשחק. המשטר הישראלי ביצע טבח". בנ"ניו יורק טיימס" דווח כי מנהיג איראן עלי חמינאי מכנס דיון חירום בעקבות התקיפה. 

חשבון פתוח

כזכור, לאחר חיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה בסוף חודש יולי, נערכה ישראל לתגובה איראנית. ב"ניו יורק טיימס" דווח רק לפני כחודש כי על פי הערכות המומחים, איראן מחפשת דרך להגיב לחיסולו של הנייה על אדמת טהרן בצורה מתונה כדי לשמור על הרתעה מבלי להסתכן במלחמה כוללת.

טילים איראניים, צילום: GettyImages
הנייה ומבנה שבו חוסל, צילום: רשתות חברתיות

מנהיגים איראנים, כולל עלי חמינאי, רמזו לאחר החיסוך על תגובה עתידית, אך הדגישו כי היא לא בהכרח תהיה צבאית. מומחים מעריכים כי התגובה האיראנית תהיה ממוקדת יותר מאשר המתקפה הנרחבת באפריל, ותכוון כנראה ל"מטרה רכה" כמו שגרירות או מתקן אחר באירופה, אפריקה או דרום אמריקה. השיקול המרכזי של טהראן הוא להימנע מתגובה שתגרור התערבות אמריקנית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר