בעקבות טיל שנורה מתימן: אזעקות נשמעו בגוש דן והשפלה

לאחר שחיזבאללה אישר את חיסולו של מוחמד סרור, שהיה יועץ צבאי של החות'ים, נשמעו התרעות באזורים רבים • היירוט שהתרחש בגובה רב, התבצע ע"י מיירט "חץ" מחוץ לגבולות המדינה • בעקבות כך כ-2 מיליון תושבים נאלצו להיכנס למקלטים

יירוטים מעל בני ברק

לאחר שחיזבאללה אישר כי מוחמד סרור חוסל בביירות: אזעקות נשמעו הלילה (בין חמישי לשישי) באזורים רבים בגוש דן והשפלה בעקבות שיגור טיל מתימן. הטיל יורט בהצלחה על ידי מיירט מדגם "חץ", מחוץ לגבולות המדינה. 

היירוט בוצע בגובה רב, מה שהוביל לנפילת רסיסים רבים. האזעקות והפיצוצים שנשמעו היו תוצאה של תהליך היירוט ושברי היירוט, מה שאילץ כ-2 מיליון תושבים, בינהם ח"כ בני גנץ שחזר מברלין, להיכנס למקלטים.

טיל נורה מתימן: תיעוד מיירטים מעל שמי אשקלון \\ ללא

גנץ במטוס בזמן האזעקות בנתב"ג, צילום: השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

אזעקות בתל אביב בעקבות טיל שנורה מתימן

כאמור, הירי מתימן מגיע לאחר אישור חיזבאללה על חיסולו של מוחמד סרור, בכיר הארגון שהיה יועץ צבאי של החות'ים בעשור הקודם. 

אזעקות נשמעו במספר רב של אזורים, כולל גוש דן, השפלה, אזור מודיעין ויישובים נוספים. בין היתר, נשמעו אזעקות בתל אביב, רמת גן, חולון, ראשון לציון, רחובות, מודיעין, שוהם ואלעד.

החות'ים בתימן צפויים לקבל אחריות רשמית לשיגור למרכז ישראל בשעות הקרובות. הערוץ הלבנוני "אל-מיאדין" דיווח כי בהודעת הארגון "ייחשפו פרטים על הפעולה האיכותית והמדויקת", כהגדרתו.

אזעקות בגוש דן בעקבות טיל שנורה מתימן

צוותי מגן דוד הוזנקו לטפל ב- 18 בני אדם במצב קל, שלקו בחרדה, או נחבלו בדרכם למרחב המוגן, ובהם נערה כבת 17 שנפגעה מרכב שבזמן האזעקה סטה לשוליים ופגע בהולכת רגל שפונתה לבית החולים במצב בינוני.

בהכנת הידיעה השתתפו: עידן אבני, אבי כהן, שחר קליימן, לילך שובל, מישל מכול

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר