תמונות על מדים ותיוגים בסטורי: צה"ל חושף רשת פרופילים פיקטיביים של חיזבאללה

מערך ביטחון המידע באגף המודיעין סיכל תשתית של עשרות פרופילים פיקטיביים ברשת של מחבלים • צה"ל מסר: "מעקב אחר חיילים ברשתות החברתיות הינה אחת משיטות האויב להעשרת המודיעין - מדובר בשיטה של האויב לאיסוף מודיעין"

צה"ל חשף 17 פרופילים פיקטיביים של חיזבאללה. צילום: דובר צה"ל

צה"ל סיכל תשתית של עשרות פרופילים פיקטיביים ברשת של מחבלי חיזבאללה, שמשתמשים ברשתות החברתיות כאמצעי לאיסוף מודיעין - במטרה לנסות להוציא מחיילים מידע רגיש אודות מיקומם בבסיסים במרחב הארץ ומיקומי כוחות. הדמויות מנהלות קשרים אישיים עם חיילים באמצעות התכתבויות, הקלטות וסרטונים.

צה"ל חושף רשת פרופילים פיקטיביים של חיזבאללה, צילום: דובר צה"ל

מדובר צה"ל נמסר: "מערך ביטחון המידע באגף המודיעין סיכל בפעילות ייחודית תשתית של עשרות פרופילים פיקטיביים ברשת של מחבלים מארגון הטרור חיזבאללה שמשתמשים ברשתות החברתיות כאמצעי לאיסוף מודיעין במטרה להערים על לחיילי צה״ל ולנסות להוציא מהם מידע רגיש אודות מיקומם בבסיסים במרחב הארץ ומיקומי כוחות".

עוד נמסר כי "אותם מחבלים מתחזים לדמויות פיקטביות ברשת אשר מזדהות בחלק מהפעמים כחיילי צה״ל. הדמויות מנהלות קשרים אישיים עם חיילים באמצעות התכתבויות, הקלטות ושיחות וידיאו".

פרופיל פיקטיבי, צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל הוסיף כי "צה״ל משתמש ביכולות מתקדמות רבות לאיתור הפרופילים הפיקטיביים על מנת לשמור על כוחותנו במרחב האינטרנטי מפני גורמים עוינים".

"מעקב אחר חיילים ברשתות החברתיות הינה אחת משיטות האויב להעשרת המודיעין. משרתי צה״ל וכלל הציבור מתבקשים לגלות עירנות מירבית בנושא ולהמשיך לדווח לגורמי המקצוע השונים על דמויות חשודות שמופיעות ברשתות הדיגיטל השונות ולנקוט בצעדי הגנה על הפרטיות ברשת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר