בצל המגעים להפסקת אש: ארה"ב תעביר חבילת סיוע של 8.7 מיליארד דולר למלחמה

התקציב ישמש להמשך חיזוק מערכות כיפת ברזל, קלע דוד ומערכת הלייזר רב עוצמה, שנמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים • משרד הביטחון: "ביטוי נוסף לקשר האסטרטגי העמוק והממושך ולמחויבות החזקה של ארה"ב לביטחונה של מדינת ישראל"

מערכת כיפת ברזל (ארכיון). צילום: אי.אף.פי

מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר, סיכם היום (חמישי) בוושינגטון את פרטי חבילת הסיוע האמריקני למלחמה בהיקף של 8.7 מיליארד דולר.

3.5 מיליארד דולר ראשונים התקבלו הבוקר בחשבון משרד הביטחון בארה"ב וישמשו למימון רכש חיוני לצה"ל. בנוסף, אלוף (מיל') זמיר סיכם עם הממשל את תכולות מענק הסיוע למערך ההגנה האווירית של ישראל בהיקף של 5.2 מיליארד דולר. התקציב ישמש להמשך חיזוק מערכות כיפת ברזל, קלע דוד ומערכת הלייזר רב עוצמה, שנמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים.

מערכת הלייזר בפעולה, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

מנכ"ל משרד הביטחון נחת בוושינגטון בשליחות שר הביטחון יואב גלנט, לסדרת פגישות עם בכירים בממשל האמריקני. זמיר נפגש בפנטגון עם תת מזכיר ההגנה למדיניות, אמנדה דורי, ועם תת מזכיר ההגנה לרכש, ד"ר וויליאם לפלנט. בהמשך ייפגש עם בכירים נוספים בממשל.

מפגש המשלחות בוושינגטון, צילום: משרד הביטחון

המפגשים המקצועיים שקיים מנכ"ל משרד הביטחון עסקו בחיזוק שיתופי הפעולה הביטחוניים- אסטרטגיים ובהמשך תהליכי ההצטיידות ארוכי הטווח והמיידיים לשימור יתרונה האיכותי של ישראל באזור ולתמיכה במאמץ המלחמתי. מנכ"ל משרד הביטחון הודה למארחיו, בשם שר הביטחון יואב גלנט ומערכת הביטחון, על ההתייצבות לצד מדינת ישראל ועל המחויבות של הממשל לצרכיה הביטחוניים. 

תת מזכיר ההגנה למדיניות אמנדה דורי ומנכ"ל משרד הביטחון, אייל זמיר, צילום: משרד ההגנה האמריקני.

ממשרד הביטחון נמסר כי "ביקור המנכ"ל הוא ביטוי נוסף לקשר האסטרטגי העמוק והממושך בין ישראל לארצות הברית ולמחויבות החזקה של ארצות הברית לביטחונה של מדינת ישראל ולהבטחת יכולותיה. זאת אל מול האיום מאיראן ומארגוני הטרור הנתמכים על ידה באזור"..

מימין: מנכ"ל משרד הביטחון, אייל זמיר  וספח ההגנה בארה"ב, אלוף הדי זילברמן, צילום: משרד הביטחון

אל המנכ"ל מתלווים בביקור נספח ההגנה בארה"ב, אלוף הדי זילברמן, ראש משלחת הרכש בניו-יורק, אבירם חסון, ראש מנהלת "חומה" במפא"ת, משה פתאל, נציג משרד הביטחון בוושינגטון עומר חיים ובכירים נוספים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר