צה"ל בהודעה רשמית: ראש המערך האווירי של חיזבאללה חוסל בתקיפה בדאחיה

פגיעה נוספת בצמרת חיזבאללה - מפקד היחידה האווירית והאחראי על הכטב"מים בחיזבאללה, מוחמד חוסיין סרור הידוע בכינוי "אבו סאלח", חוסל בביירות • דובר צה"ל עדכן רשמית כי ברור חוסל: "נמשיך לפעול לגריעת יכולתיו של ארגון הטרור ולפירוק צמרת הפיקוד" • נתניהו אישר מ"כנף ציון" את החיסול • על פי דיווחים, חיל האוויר שיגר שלושה טילים אל עבר מבנה בלבנון, הרג ארבעה אנשים ופצע עוד ארבעה

התקיפה בדאחייה, היום. צילום: אי.פי.אי

בצה"ל רוצים להמשיך את גל חיסולי הבכירים: כוחות צה"ל תקפו היום (חמישי) בדאחיה שבלבנון וחיסלו את מפקד היחידה האווירית והאחראי על הכטב"מים בחיזבאללה, מוחמד חוסיין סרור הידוע בכיוניו הג'יאהדי "אבו סאלח". מצה"ל נמסר כי בהכוונה מודיעינית מדוייקת של חיל האוויר ואגף המודיעין, מטוסי קרב תקפו בביירות וחיסלו את מחמד חסין סרור, מפקד היחידה האווירית של ארגון הטרור חיזבאללה. 

התקיפה בדאחיה

מדובר צה"ל נמסר: "המחבל סרור קידם, הכווין ופיקד על מתווי טרור אוויריים רבים ובהם פיגועי רחפנים, טילי שיוט וכלי טיס בלתי מאויישים שכוונו לעבר עורף מדינת ישראל. בשנים האחרונות, היה ממובילי פרויקטים לייצור כלי טיס בלתי מאויישים בלבנון, הקים אתרים ליצור כטב״מי נפץ ואיסוף בלבנון, אשר חלקם מוקמו מתחת למבנים אזרחיים בבירות ומרחבים נוספים בלבנון". 

סרור, על פי הודעת דובר צה"ל, "הצטרף לארגון הטרור חיזבאללה בשנות ה-80 וביצע מגוון תפקידים בינהם מפקד ביחידת טילי קרקע-אוויר, יחידת ״עזיז״ בכוח רדואן והיווה שליח חיזבאללה לתימן בנושא המערך האווירי של שלטון הטרור החות׳י. במהלך המלחמה קידם והוציא לפועל מתווי פיגוע של כלי טיס בלתי מאויישים רבים, בינהם כלי טיס בלתי מאויישים, כלי איסוף ונפץ, שכוונו כנגד העורף הישראלי וכוחות צה״ל. צה"ל ימשיך לפעול לגריעת יכולתיו של ארגון הטרור חיזבאללה ולפירוק צמרת הפיקוד של הארגון".

תיעוד חיסול מחמד חסין סרור, מפקד היחידה האווירית של ארגון הטרור חיזבאללה // דובר צה"ל

על פי דיווח לבנוני, חיל האוויר שיגר שלושה טילים לעבר מבנה בלבנון - ארבעה הרוגים וארבעה פצועים בסך הכל. על פי הערכות ניסיון החיסול צלח. לפי דיווח נוסף, התקיפה בוצעה באמצעות שלושה טילים סמוך לאזור שבו חוסל בסוף השבוע שעבר ראש מערך המבצעים של חיזבאללה איברהים עקיל.

ראש המערך האווירי, היה אמור להיכנס לנעלי עקיל, שוכר ודומיהם אשר חוסלו בתקיפות צה"ל בחודשים האחרונים. סוכנות הידיעות הלאומית הלבנונית דיווחה כי הבניין שהותקף מהאוויר הוא בן 10 קומות, עמוס בדירות. צוותי חילוץ ואמבולנסים פועלים בזירה, ועד כה דווח על ארבעה הרוגים.

ראש הממשלה נתניהו מאשר את מבצע החיסול בביירות ממטוס ״כנף ציון״, צילום: אבי אוחיון, לע״מ

בעיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" דווח כי "נזק נגרם למבנים, חנויות וכלי רכב בדאחייה כתוצאה מהתקיפה". בהמשך נורה מטח רקטות ליישובים בגליל ובכללם לעיר צפת שבה דווח על "פיצוצים רבים".

מתחילת המלחמה באוקטובר ישראל חיסלה מפקדים בכירים מאוד בחיזבאללה, שאיישו את צמרת הפיקוד של ארגון הטרור. כעת מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, נותר עם חור ב"מטכ"ל" שלו, הגוף שאמור לנהל את המערכה מול ישראל, במקרה של מלחמה כוללת. במקביל, לפי דיווחים בלבנון, נמשכות התקיפות ברחבי המדינה - כולל בעומקה.

גלנט צפה בחיסול בדאחייה בשידור ישיר, צילום: דוברות שר הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט אישר את המשך הפעולות התקפיות של צה"ל בחזית הצפון, יחד עם הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, ראש אגף המבצעים אלוף עודד בסיוק וראש אגף המודיעין אלוף שלומי בינדר.

"אנו ממשיכים את רצף הפעולות - לחיסול מחבלי חיזבאללה, לפירוק המערכים ההתקפיים ולהשמדת הטילים והרקטות", אמר גלנט. "יש לנו משימות נוספות להשלים כדי לאפשר את החזרת תושבי הצפון לביתם - נמשיך להוציא את חיזבאללה משיווי משקל ולהעמיק את מצוקתו".

התקיפה בדאחייה, היום, צילום: אי.אף.פי

בתוך כך, בצל הדיווחים על מאמצים להפסקת אש בצפון בתיווך אמריקני-צרפתי, בצהריים עדכן דובר צה"ל כי הבוקר הסתיים תרגיל של צוות קרב חטיבה 7, בהובלת מל"י (המרכז הלאומי לאימונים ביבשה), שמדמה תמרון בשטח לבנון - קילומטרים בודדים מהגבול.

על-רקע הדיווחים בנוגע לניסיונות להגיע להפוגה בלחימה בצפון למשך 21 ימים, הודיעה לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "הידיעה על הפסקת אש לא נכונה. מדובר בהצעה אמריקנית-צרפתית, שראש הממשלה אפילו לא הגיב לה".

עוד נמסר מלשכת נתניהו שעושה את דרכו לניו יורק לקראת נאומו בעצרת הכללית של האו"ם כי "הידיעה על הנחיה כביכול למתן את הלחימה בצפון גם היא הפוכה מן האמת. ראש הממשלה הנחה את צה"ל להמשיך את הלחימה במלוא העוצמה, ולפי התוכניות שהוצגו לו. כמו כן, גם הלחימה בעזה תימשך עד להשגת כל מטרות המלחמה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר