לשכת ראש הממשלה: "הידיעה על הפסקת אש ומיתון לחימה לא נכונים - נמשיך להילחם במלוא העוצמה"

ברקע לקולות אופטימיים מצד גורמים בלבנון, בלשכת ראש הממשלה מבהירים שנתניהו אף לא הגיב להצעה הצרפתית-אמריקנית • בכירים בממשלה מסבירים כי אור ירוק למו"מ יעניק לישראל לגיטימציה לפעולות הצבאיות

הרמטכ"ל הרצי הלוי ובנימין נתניהו (ארכיון). צילום: מעיין טואף/לע״מ

דיווחים סותרים על המגעים להפסקת אש בין חיזבאללה לישראל. בעוד שגורמים לבנוניים מסרו לתקשורת הקטארית כי ישנה אופטימיות לגבי הגעה להסכם הפסקת אש זמני, בישראל ממהרים להבהיר כי אין אמת בדברים וכי הלחץ הצבאי יימשך לפי התוכנית שהוצגה לראש הממשלה נתניהו. 

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "הידיעה על הפסקת אש לא נכונה. מדובר בהצעה אמריקנית-צרפתית, שראש הממשלה אפילו לא הגיב לה. הידיעה על הנחיה כביכול למתן את הלחימה בצפון גם היא הפוכה מן האמת. ראש הממשלה הנחה את צה״ל להמשיך את הלחימה במלא העוצמה, ולפי התכניות שהוצגו לו. כמו כן, גם הלחימה בעזה תימשך עד להשגת כל מטרות המלחמה".

פרטי ההצעה האמריקנית-צרפתית, צילום: אי.אף.פי

במקביל, בכירים בממשלה מסבירים כי יש להעניק למשא ומתן אור ירוק למשא כדי לייצר לגיטימציה לישראל למהלכים הצבאיים. כפי שהם מנתחים את הסיטואציה הביטחונית-דיפלומטית, "לישראל יש תנאים להסכם הכוללים את נסיגת חיזבאללה מעבר לליטאני ופירוק תשתיות טרור. נסראללה לא הסכים לתנאים אלה עד כה".

שר החוץ ישראל כ"ץ: "לא תהיה הפסקת אש בצפון. נמשיך להילחם נגד ארגון הטרור חיזבאללה בכל העוצמה עד לניצחון והשבת תושבי הצפון בביטחון לבתיהם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר