גורמים בלבנון: "אופטימיים לגבי הסכם הפסקת אש"; לשכת רה"מ: "הידיעה לא נכונה - צה"ל ימשיך בלחימה"

העיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" מדווח: ראש ממשלת המעבר נג'יב מיקאתי מרבה בהתייעצויות בינלאומיות כדי ללחוץ על ישראל להגיע להפסקת התוקפנות, ומדגיש שלבנון לא רוצה מלחמה • בערוץ "אל-מיאדין" דווח כי בתקיפה ישראלית בעיירה אל-כרכ בבקעת הלבנון נהרגו 11 איש ותשעה נפצעו

תושבי דרום לבנון נמלטים לכיוון צפון. מנוף לחץ על נסראללה. צילום: אי.פי

העיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" מדווח היום (חמישי) על אופטימיות בקרב גורמי ממשל לבנוניים לגבי הגעה להסכמת אש זמנית. 

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "הידיעה על הפסקת אש לא נכונה. מדובר בהצעה אמריקנית-צרפתית, שראש הממשלה אפילו לא הגיב לה. הידיעה על הנחיה כביכול למתן את הלחימה בצפון גם היא הפוכה מן האמת. ראש הממשלה הנחה את צה״ל להמשיך את הלחימה במלא העוצמה, ולפי התכניות שהוצגו לו. כמו כן, גם הלחימה בעזה תימשך עד להשגת כל מטרות המלחמה".

פרטי ההצעה האמריקנית-צרפתית, צילום: אי.אף.פי

על פי הדיווח, חוגים ממשלתיים בלבנון מסרו לעיתון: "יש אופטימיות לגבי השגת הסכם זמני להפסקת אש, אבל אנחנו מחכים שזה יקרה, כי הכל יכול לקרות עם ישראל. ראש ממשלת המעבר מיקאתי מרבה בהתייעצויות בינלאומיות כדי ללחוץ על ישראל להגיע להפסקת התוקפנות, ומדגיש שלבנון לא רוצה מלחמה. מה שנדרש הוא רגיעה בפעולות (הצבאיות) והפסקת אש לפרק זמן, שבמהלכו ניתן יהיה לקיים דיונים מדיניים לגבי גורל השלב הבא".

תכנית ב' להצעה שנפלה

מקור לבנוני אמר לעיתון הסעודי "א-שרק אל-אווסט" כי הפתרון שעלה במגעים הוא החלטת או"ם הקובעת מנגנון יישום חדש להחלטה 1701, אבל חיזבאללה התעקש לקשר זאת להפסקת אש בעזה וישראל דחתה זאת. הגורם הביע תקווה שיוסכם על תוכנית ב', המחייבת הפסקת אש זמנית לשלושה שבועות, שבמהלכם יחל מו"מ בהובלת השליח האמריקני עמוס הוכשטיין.

על פי דיווח ברשת "סקיי ניוז" בערבית - במהלך אותה תקופת הפוגה - הוכשטיין והצד הצרפתי יבצעו מספר סבבי ביקורים כדי להגיע לפתרון כולל בעזה ובלבנון.

ראש ממשלת לבנון הזמני נג'יב מיקאתי, צילום: אי.פי.אי

מנגד, ברשת "סקיי ניוז" בערבית מציגים צד שני של המטבע, לפיו חיזבאללה לא יגיע להסכם מנותק מהמלחמה בעזה. על פי הדיווח בערוץ, מפי מקורות המעורים במו"מ: "חיזבאללה עדיין נותר בעמדתו, שלפיה לא ינותק הקשר בין לבנון לעזה".

נאום נסראללה משודר בלבנון. חיזבאללה לא יסכים להסדר מנותק מעזה, צילום: אי.פי.אי

לפי המקורות, "ישראל לא תקבל פתרון ללא ערבויות. המשא ומתן כבר לא מתנהל ברמה של לבנון אלא ברמה הבינלאומית. יו"ר הפרלמנט הלבנוני ברי מייעץ לחיזבאללה אבל לא יכול ללחוץ עליו. אין גורם לבנוני שיכול ללחוץ על חיזבאללה. הדיונים כוללים גם את עזה".

על פי דיווח בעיתון הכווייתי "אל-אנבאא'", סבב הפגישות של השליח הצרפתי, ז'אן איב לה דריאן, עם בכירים בלבנון נשא תקווה שצרפת תוכל להפשיר את הקיפאון הפוליטי בלבנון, זאת על רקע המשברים העוברים על המדינה.

למרות זאת, גורם פרלמנטרי במדינה אמר כי "התוצאות לא היו בהתאם לצפיות", והשליח "לא הביא איתו שום דבר חדש" - מה שהעמיק את התסכול של הלבנונים. לפי הדיווח, לה דריאן לא הציג הצעה ספציפית כלשהי בפגישותיו ורק דיבר על העמדה הצרפתית הקוראת להכלת ההסלמה ולמניעת הידרדרות במצב.

בתוך כך, ערוץ "אל-מיאדין" הלבנוני המקורב לחיזבאללה מדווח על 11 הרוגים ותשעה פצועים מתקיפת ישראל הלילה בעיירה אל-כרכ בבקעת הלבנון. בנוסף מדווח על תקיפות אוויריות נגד העיר הרמל בבקעת הלבנון.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר